Na rozpoczęcie wakacyjnego sezonu w Trójmieście, Sopocki Dom Aukcyjny proponuje kolejną już odsłonę Aukcji Prac na Papierze. Dziełem promującym 5. edycję aukcji jest wibrująca energią i kolorem praca Zofii Stryjeńskiej Na góralską nutę, zajmująca w katalogu miejsce 28. z ...
akwarela, gwasz, papier, 30,5 × 23 cm
sygn. p. d.: Stefan Filipkiewicz
akwarela, ołówek, papier, 41 × 52 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Pankiewicz
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny malarza Eustachego Wasilkowskiego (1904?1977)
akwarela, gwasz, papier, 67 × 97 cm
sygn. p. d.: Stefan Filipkiewicz / Zakopane
pastel, papier, 70 × 50,5 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: T.Axentowicz
akwaforta, papier, 14,8 × 25,4 cm (odcisk płyty)
sygn. p. d. ołówkiem: Pankiewicz
akwaforta, papier, 16,5 × 24,5 cm (wymiar arkusza)
sygn. p. d. ołówkiem: Pankiewicz
Reprodukowana:
Józef Pankiewicz. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, Muzeum Narodowe
w Warszawie, 2006, s. 323, poz. 82 (Ewa Milicer).
ołówek, papier, 8,5 × 13 cm w świetle passe-partout
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny artysty
pastel, tektura, 96 × 56 cm
sygn. i dat. p. g.: Jacek Malczewski/ 96
Opisywany i wystawiany:
Jacek Malczewski. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1939 r., poz. 125 (w katalogu opisany jako Portret p. Malczewskiej)
Pochodzenie:
Kolekcja dr Zbigniewa Łęczyńskiego
pastel, akwarela, papier, 96,5 × 65,5 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: T.Axentowicz
akwarela, ołówek, papier, 46 × 37 cm w świetle passe-partout
Obraz posiada ekpertyzę Anny Zeńczak z 29.10.2015
ołówek, papier, 9,2 × 15,8 cm
sygn. monogramem wiązanym l. d.: JK
Praca posiada ekspertyzę dr Kazimierza Buczkowskiego.
ołówek, papier, 20 × 12,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: FKostrzewski/1854.
u góry napis: Oj bieda!!Oj scera!!/Doskwirają vyncy,/Zuna mi doskwiera! Dziecko w luzku piscy!!/etc? (pisownia autorska)
autolitografia, papier, 16 × 13 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym p. d.: WH
autolitografia, papier, 13 × 15,5 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym l. d.: WH
kredka, papier, 50 × 46 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: J. Malczewski 1923.
praca po konserwacji (przedarcie papieru)
drzeworyt, papier żeberkowy, 30 × 21,5 cm (kompozycja)
sygn. i dat. l.d.: AD (monogram) 1518
na odwrocie nalepka z gdańskiego antykwariatu Emila Siegisimunda z adresem: Danzig Johannisgasse 56
litografia, papier, 18,5 × 27 cm w świetle passe-partout
sygnowany na kamieniu p. d.: L.Wyczół
Praca pochodzi z teki ?Kraków? wydanej w 1915 przez Warszawskie Towarzystwo Artystyczne w drukarni Jana Cotty
Literatura:
Maria Grońska, Grafika w książce, tece i albumie, Wrocław 1994, nr. kat. 623, s. 298
Danuta Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego, Wrocław, Kraków 1958, poz. 17 (il.)
litografia, papier, 32 × 24,5 cm w świetle passe-partout
sygn. na płycie: J.S.
Litografia zamieszczona w czasopiśmie Życie, nr 6, 15 marca 1899 r. (Rok III), s. 105.
akwaforta, papier, 36,5 × 26 cm
10 edycja 170 egzemplarzy wydanych przez Zakład Miedziorytniczy Akademii
Królewskiej w Hiszpanii w latach 1918?1928 na papierze Vergata spessa
ze znakiem Jose Guarro z podobizną Goi w kapeluszu.
węgiel, papier, 19,5 × 27,5 cm
w świetle passe-partout
ołówek, papier, 17,5 × 25,5 cm
sygn. p. d: A.MARKOWICZ
ołówek, papier, 25 × 35 cm
sygn. i dat. w l. d. wraz z dedykacją: Stanisławowi Schwarcowi/na pamiątkę/ duetów podczas wojny r.1941/8/5.Józef Mehoffer
Sportretowany to Stanisław Schwarc wraz z Wandą Lataczową. Inne ujęcie tego kameralnego koncertu znajduje się w zbiorach Biblioteki Uniwersytetu Jagiellońskiego Stanisław Schwarc śpiewający przy akompaniamencie Wandy Lataczowej.
ołówek, papier, 19 × 11 cm w świetle passe-partout
każda praca sygn. u dołu monogramem: JM
na odwrocie zapiski: W dniu Imienin Łaskawej i Kochanej Pani/ do życzeń dołączamy dwie kartki ze szkicownika/Jana Matejki/szczerze oddani/E.Łepkowscy/Bydgoszcz 13.XI.1938
Pochodzenie:
Kolekcja Edwarda Łepkowskiego (wieloletni kustosz Domu Jana Matejki w Krakowie
i znawca twórczości mistrza).
ołówek, kalka, 13 × 9,3 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d. monogramem: JM
Wystawiany:
Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku 2001 r.
ołówek, papier, 20,5 × 34,5 cm
na odwrocie napis odręczny: Autentyczność rysunku Stanisława/ Witkiewicza stwierdzam/ JWitkiewicz/ Warszawa/ d. 1/I ? 1927; powyżej stempel JAN WITKIEWICZ-KOSZCZYC/ ARCHITEKT; oraz tą samą ręką napisana informacja o obrazie: Autor: Stanisław Witkiewicz/ własność: Jana Witkiewicza/ Tytuł: Pochód wygnańców 1863 r./ na Sybir.
Literatura:
Przewodnik TZSP w Warszawie, Warszawa 1927, poz. 73;
Stanisław Witkiewicz 1851 ? 1915. Katalog wystawy
tusz, piórko, papier, 8,5 × 21 cm
sygn. śr. dół: W. Wojtkiewicz (na schodach)
Wystawiany i reprodukowany:
Kolekcja Pakoska. Wokół krakowskiej ?Sztuki?, katalog wystawy, oprac. Anna Kroplewska-Gajewska, Muzeum Okręgowe w Toruniu sierpień-październik 2000, str. 170?171.
kredki, papier, 52 × 32 cm
sygn. l. g.: Eug Zak
Pochodzenie:
Kolekcja dr J.Matejki, Nowy Jork Galeria Lipert, Brooklyn.
Reprodukowany:
M. Rola, Eugeniusz Zak (1884?1926), Pro Arte, 1987, str. 6
Malarstwo polskie, Ceny na aukcjach zagranicznych 1985?1990, Galeria Lipert, Kraków, 1991, p. 93.; Barbara Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884?1926, Muzeum Narodowe w Warszawie,
Warszawa 2004, nr w kat. 94, str. 196
gwasz, tempera, papier, 61 × 42 cm w świetle passe-partout
sygn. u dołu: Z.STRYJEŃSKA
akwarela, papier, 52 × 96 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Jfałat Polesie/1916
na odwrocie dedykacja: Obraz ten, JWP Julian Fałat ofiarował/bratu memu śp. Karolowi Lubomirskiemu/w 1916 Roku Pańskim, na pamiątkę wspólnych/wędrówek po dobrach naszych poleskich./ Kraków, 10.6.1932 r./Zofia Lubomirska
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny Lubomirskich
tusz, papier, 24,5 × 19 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Menkes
tusz, papier, 24,5 × 19 cm w świetle passe-partout
sygn. p. śr. Menkes
tusz, papier, 24,5 × 19 cm w świetle passe-partout
sygn. śr. d.: Menkes
tusz, papier, 24,5 × 19 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Menkes
węgiel, papier, 12,5 × 18 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: Stary Przemyśl./z r. 1879. Tryb
ołówek, papier, 9,5 × 15 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Tryb
miękki werniks, papier, 27 × 23 cm (odcisk płyty), 32 × 28,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: Lwyczół 908.
akwarela, papier,
28 × 40 cm, sygn. p. d.: Maciej Nehring
akwarela, papier, 19 × 28,5 cm w świetle passe-partout
w p. d.: TATARÓW 1922
na odwrocie szkice koni
akwarela, papier, 29,5 × 44 cm
sygn. monogramem wiązanym p. d.: WW
na odwrocie stempel: ZE ZBIORÓW DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA/DOMARTYSTY/
poniżej 001371 p. d.: 1923
pastel, papier, 46 × 30 cm w świetle ramy
sygn. l. d.: K.Kalinowski
pastel, papier, 46 × 30 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: K.Kalinowski
akwarela, papier, 26 × 45 cm
sygn. śr. d.: Hugo Buchwald
gwasz, papier, 23 × 38 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: J. Guranowski/ 1917 r.
pastel, papier, 31 × 43,5 cm
sygn. i dat. p. d.: Nica/Tadeusz Rybkowski/1891
pastel, papier,, 31 × 43,5 cm
sygn. l. d.: Nica/Tadeusz Rybkowski
akwarela, gwasz, papier, 35 × 100 cm
sygn. i dat. p. d.: S Jaxa/1930
na odwrocie autorska pieczątka z pracowni przy ul. Wolskiej 32 w Krakowie z odręcznym opisem pracy
akwarela, papier, 62 × 46 cm
sygn. i dat. p. d.: Augustynowicz/1912
na odwrocie nalepka z Salonu Artystycznego Feliksa Richlinga z Warszawy
(ul. Marszałkowska 131) oraz orzeczenie Kazimierza Buczkowskiego
akwarela, papier, 50 × 35 cm
sygn. l. d.: W. Skoczylas.
Reprodukowany: Władysław Skoczylas (1883?1934), Maryla Sitkowska, ASP Warszawa, Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym, Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce, 2015,
str. 280, ilustr.28
akwarela, gwasz, papier, 35,5 × 26,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Leszek Piasecki
ołówek, piórko, tusz, akwarela, papier, 33,5 × 13,5 cm
sygn. p. śr.: St.Kamocki
oraz autorskie zapiski
akwarela, papier, 60 × 88 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Eugeniusz Geppert
akwarela, papier, 16 x 30 cm w św. passe-partout,
sygn. p. d.: J. Kosiński
Tradycyjna atrybucja wiąże obraz z Józefem Kosińskim (1753?1821).
akwarela, papier, 30,5 × 44,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: A.Setkowicz 915 (?)
litografia, papier, 55 × 42,5 cm
Reprodukowany:
Władysław Tatarkiewicz, Aleksander Orłowski, Warszawa 1926, okładka (wg odbitki ze zbiorów Jeżewskiego)
tusz, papier, 27,5 × 19 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Wiktor Zin
węgiel, papier, 50 × 40 cm
sygn. i dat. p. d.: JWojnarski/935
na odwrocie pieczątki syna artysty Krzysztofa
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty
ołówek, akwarela, akwarela, 29 × 20 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: 2/5 1900 WE
akwarela, papier, 14,5 × 29,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: A.Setkowicz
akwarela, papier,
27 × 46,5 cm w świetle oprawy
sygn. l. d.: A.Setkowicz
pastel, papier, 36,5 × 61 cm w świetle ramy
sygn. l. d.: Wserafin
akwarela, papier, 39 × 49 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. l. d.: St. Fabijański/1928.
akwarela, papier, 31 × 25,5 cm
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: Stanisław Barcikowski/24/XII 1859.
akwarela, papier, 51 × 36 cm
sygn. p. d.: Chomicz W.
akwarela, ołówek, papier, 30,5 × 45 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Jan Cybis Stary Sącz 1957
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny malarza Eustachego Wasilkowskiego.
Praca pochodzi z pleneru w Starym Sączu (lipiec ? wrzesień 1957 ), gdzie (?) artysta pojechał wraz z rodziną i kolegami malarzami: Kazimierzem Tomorowiczem i Janem Wodyńskim. Wykonuje ponad 50 akwarel i gwaszy, dużo rysuje. Motywy architektury miasteczka i pejzażu okolic Starego Sącza pojaw
akwarela, papier, 27 × 37 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: Z.Radnicki/Piwniczna 1939
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny malarza Eustachego Wasilkowskiego.
akwarela, papier, 28 × 34 cm
sygn. p. d.: TeodGrott.
akwarela, tusz, papier, 14,5 × 20 cm w świetle passe-partout
opisany l. d.: Miłość i przyjaźń/czyli/szczęście doskonałe.
akwarela, tusz, papier, 14,5 × 20 cm w świetle passe-partout
opisany l. d.: TELIMENA/I MRÓWKI
akwaforta, papier, 10 x 7 cm w świetle passe-partout
sygn. l.g.: MISKY
miękki werniks, papier, 17 × 11 cm w świetle passe-partout, 16,5 × 10,7 cm
(odcisk płyty)
Praca pochodzi z albumu ?La porte Lourde. Poémes en prose de René Morand, dessins hors-texte par Eugéne Zak? wydanej w Paryżu w 1929 roku przez Galerie Zak.
Reprodukowana:
Barbara Brus Malinowska, Eugeniusz Zak 1884?1926 [katalog wystawy], Muzeum Narodowe
w Warszawie 2004, il. 8, str. 221
tusz, akwarela, papier, 23,5 × 17 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: maja oraz w l. d.: Nemrodowi Wspaniałemu wdzięczna Maja/Wawa 1969
pisak, papier, 28 × 19,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Panek
Ilustracje do ?Legend Warszawy? Ewy Szelburg-Zarembiny w wydaniu autorskim ? 30 egzemplarzy w kompletach po 10 sztuk, odbito w Drukarni Miejskiej w Warszawie w 1938 r. 10 pełnoformatowym drzeworytów w pełnej oprawie.
Wymiar każdej pracy 28,5 × 22,5 cm (w świetle passe-partout); sygnowane przez autora ołówkiem: Stefan Mrożewski
linoryt, papier, 13,5 × 7,8 cm (wymiar kompozycji), 29,5 × 21 cm (wymiar arkusza)
opisany ołówkiem u dołu: 10/20 oraz ?Krischna?/ linoryt 1920
odbitka z pracowni Stanisława Kubickiego
Analogiczna praca reprodukowana w: Graficzny warsztat ekspresjonisty. Linoryty i rysunki Stefana Szmaja (1893-1970), Poznań, Galeria Piekary 2014, s. 89.
linoryt, papier, 22 × 15 cm (wymiar kompozycji), 29,5 × 21 cm (wymiar arkusza)
sygn. na płycie l. d.: SS oraz ołówkiem l. d.: 8/20
odbitka z pracowni Stanisława Kubickiego
Analogiczna praca reprodukowana w: Graficzny warsztat ekspresjonisty. Linoryty
i rysunki Stefana Szmaja (1893-1970), Poznań, Galeria Piekary 2014, s. 79.
linoryt, papier, 16,4 × 24,8 cm (wymiar kompozycji), 29,5 × 21 cm (wymiar arkusza)
sygn. na płycie p. d.: SS oraz ołówkiem l. d.: 8/20/ ?Topole VIII?/ linoryt, 1920
odbitka z pracowni Stanisława Kubickiego
Analogiczna praca reprodukowana w: Graficzny warsztat ekspresjonisty. Linoryty i rysunki Stefana Szmaja (1893-1970), Poznań, Galeria Piekary 2014, s. 113.
linoryt, papier, 25,2 × 18,5 cm (wymiar kompozycji), 29,5 × 21 cm (wymiar arkusza)
l. d. ołówkiem 10/20 oraz linoryt, 1919
odbitka z pracowni Stanisława Kubickiego
Analogiczna praca reprodukowana w: Graficzny warsztat ekspresjonisty. Linoryty i rysunki Stefana Szmaja (1893-1970), Poznań, Galeria Piekary 2014, s. 75.
technika mieszana, papier, 20,5 × 26,5 cm
sygn. i dat. p. d.: Łódź 1921/I. Lejz.
ołówek, węgiel, papier, 25 × 35 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: A.MARKOWICZ
ołówek, sangwina,
papier, 23 × 33,5 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym l. d.: WW
akwarela, papier, 42 × 28 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym p. d.: WW
tusz lawowany, papier, 9,5 × 15,5 cm w świetle passe-partout
ołówek, tusz, papier, 35 × 24 cm
sygn. (cyrylicą) i dat. p. d.: 1922 oraz opisany cyrylicą l. d.
ołówek, tusz, papier, 35 × 24 cm
sygn. (cyrylicą) i dat. p. d.: 1920.
drzeworyt, papier, 11 × 11 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: E.Kuczyński 1948
drzeworyt, papier, 16 × 11 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: E. Kuczyński i opisany ołówkiem l. d.: ?Zameczek?
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 38,5 × 29 cm w świetle ramy
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
rotograwiura, papier, 40 × 29,5 cm
sygn. i dat. u dołu na płycie: 1927 Z. STRYJEŃSKA
widoczne przedarcie
pastel, papier, 73 × 98 cm
sygn. i dat. l.d.: Artur/ Markowicz/Holland/ 1925,
na odwrocie odręczny napis: Rozmowa z córką
Wystawiana i opisywana:
Artur Markowicz (1872-1934) Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych.
Żydowski Instytut Historyczny Muzeum Historyczne Miasta Krakowa Warszawa 1994, s. 174
akwarela, papier, 49 × 33,5 cm
sygn. l. d.: Wilanów/Cz. Nowakowski
litografia barwna, papier, 43 × 57,5 cm w świetle passe-partout
sygn. śr. d.: Eros i Psyche / Rinascimento F
Z inicjatywy Stanisława Rzeckiego w 1904 roku powstała karykaturalna Teka Melpomeny. Autorami zbioru litografii byli: Karol Frycz, Stanisław Kuczborski, Stanisław Rzecki, Witold Wojtkiewicz. W Tece znalazły się przedstawienia ówczesnych najwybitniejszych aktorów krakowskiej sceny teatralnej w ich charakterystycznych rolach.
litografia dwubarwna, papier, 61 × 50 cm
sygn. i dat. na płycie u dołu: H. BERLEWI. 1922.
na odwrocie owalna pieczęć: Etude CHAPELLE PERRIN PROMATIN | VERSAILLES | ATELIER BERLEWI
litografia, papier, 45 × 59,5 cm (odcisk
płyty), 50 × 65 cm (wymiar arkusza)
sygn. i dat. p. d.: Halicka 1955 oraz w l. d. XIX/XX
papier oznaczony stemplem: GG (Guilde de la Gravure)
akwarela, gwasz, papier, 17,5 × 26,5 cm
w świetle passe-partout
sygn. l. d.: S.M. Kraszewska
akwarela, ołówek, papier, 21,5 × 31 cm
sygn. i dat. p. d.: B. Stawiński 41 r.
Na odwrocie: naklejka wystawowa z Biura Wystaw Artystycznych w Katowicach,
nalepka z opisem obrazu oraz dwie autorskie pieczęcie.
akwarela, gwasz, papier, 19 × 17 cm u dołu autorski opis z datą:
WZCUNAWSIMIASTASTO1963 (?)
Na odwrocie autorski zapisek: 1000 ZŁ
akwarela, gwasz,
papier, 15,5 × 22 cm w świetle passe-partout
u dołu autorski napis (nieczytelny)
akwarela, ołówek, papier, 29 × 24,5 cm w świetle passe-partout
u dołu: KRYNICANANOJYTORMATEJKOROK1957
akwarela, papier, 10,7 × 7,5 cm
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny malarza Eustachego Wasilkowskiego
ołówek, papier, 12,5 × 18 cm
na odwrocie zapisek malarza Eustachego Wasilkowskiego: Rysunek Nikifora/ kupiłem go w Krynicy w portierni/ Pijalni Wód. Na odwrotnej stronie/ rysunku dwie okrągłe pieczęcie:/?Malarz z Krynicy Nikifor i trzy/podłużne pieczęcie:?Nikifor.Malarz Krynica?/ oraz dwa podpisy ołówkiem: /?NAPYTOR (?) MAŁARZ?/Eustachy Wasilkowski
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny malarza Eustachego Wasilkowskiego
gwasz, akwarela, papier, 40 × 53 cm
sygn. p. d.: weingart Paris
litografia barwna, papier, 56,5 × 44 cm
(wymiar kompozycji), 60 × 46 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. na płycie p. g.: Kisling/ Paris/ 1947, l. d.: XLIV/L
oraz w p. d.: sucha pieczęć: ATELIER/KISLING wraz z dopisanym ręcznie: Jean Kisling (syn artysty)
litografia barwna, papier, 48 × 58 cm
sygn. i dat. na kamieniu l. d.: Kisling 1918, poniżej ołówkiem: 'H.C. ?W? /25'
w p. d.: sucha pieczęć: ATELIER/KISLING wraz z dopisanym ręcznie: Jean Kisling (syn artysty)
serigrafia, papier, 54,5 × 74 cm
sygn. ołówkiem u dołu: A.P.43/45 Chaim Goldberg
gwasz, papier, 25 × 34 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: J.Cybis
na odwrocie szkice tuszem
pastel, papier, 34,5 × 48 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: WODYŃSKI oraz dopisek l. d.: KROSNO
akwarela, papier, 23 × 32 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d. ołówkiem: Mokwa
akwarela, papier, 29 × 46,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d. ołówkiem: Mokwa
akwarela, gwasz, papier, 34 × 44 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: H. Baranowski / TRNOVA
akwarela, gwasz, papier, 31,5 × 46 cm
w świetle ramy sygn. i dat. ołówkiem. p. d.: ZLitwin 68
akwarela, gwasz, papier, 34,5 × 46 cm
sygn. ołówkiem l. d.: H Baranowski/OKSYWIE
na odwrocie napis flamastrem: Henryk Baranowski/1976/Port Gdynia
akwarela, technika własna, papier, 41,5 × 60,5 cm
sygn. i dat.: JERZY ZABŁOCKI 62
litografia, papier,
35 × 49,5 cm (odcisk płyty), 40 × 53,5 cm (arkusz)
w l. d. autorski opis ołówkiem: 12. Na plaży/Gdynia
sygn. p. d.: St.Schwarc
akwarela, papier, 34 × 30 cm w świetle passe-partout;
sygn i dat. l.d.: Jastr. Kozłow./Orłowo 1932
pastel, papier, 68 × 45,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Suchanek
pastel, papier, 68 × 48 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: C. Szerszeń
Pochodzenie:
Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich, Paryż
pastel, papier, 47 × 67,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Cz. Tarczyński
Pochodzenie:
Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich, Paryż
pastel, karton, 48 × 68 cm
sygn. p. d.: Czesław Tarczyński
Pochodzenie:
Kolekcja Anny i Piotra Dmochowskich, Paryż
litografia, papier, 30,5 × 45,5 cm (wymiar arkusza)
sygn. ołówkiem l.d.: Suchanek
Praca pochodzi z teki Gdańsk opatrzonej nr 327
litografia, papier, 30,5 × 45,5 cm (wymiar arkusza)
sygn. ołówkiem l.d.: Suchanek
Praca pochodzi z teki Gdańsk opatrzonej nr 327.
litografia, papier, 23 × 34 cm (odcisk płyty), 35 × 42 cm (arkusz)
w l. d. autorski opis ołówkiem: ?Gdańsk?. I. (odb.włr.) odbicie własnoręczne
sygn. p. d.: Stan. Schwarc
litografia, papier, 38 × 49 cm (odcisk płyty), 44,5 × 49 cm (arkusz)
w l. d. autorski opis ołówkiem: ?Stare mury?. Kraków. (odb.włr.) odbicie własnoręczne
sygn. p. d.: Stan. Schwarc
akwarela, papier, 40 × 32 cm
sygn. l.d.: St.Międzybłocki/1955
pastel, ołówek, pisak, papier, 29 × 20,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p.d.: Suchanek
tech. mieszana, papier, 45,5 × 37,5 cm
technika mieszana, papier, 29 × 21 cm
sygn. śr.d.: Lenica 44
węgiel, papier, 20 × 16 cm w świetle passe-partout
sygn. u dołu: Suchanek
tusz, papier, 21 × 16 cm
sygn. i dat. l. d.: E.W.45
Wystawiany i reprodukowany:
Eustachy Wasilkowski 1904?1977. Muzeum Narodowe w Poznaniu, 5 czerwca?31 lipca 1994, [katalog z wystawy], Poznań 1994, str. 68, poz. 38.
Pochodzenie:
Kolekcja rodziny malarza Eustachego Wasilkowskiego.
papier, tusz, 22,6 × 16,4 cm
niesygnowany
Reprodukowany:
Andrzej Wróblewski nieznany, red. J. Michalski, Kraków 1993, il. 292;
A. Michalak, Andrzej Wróblewski, konsult.
A. Król, Toruń 2003, il. s. 56; Z cieniami wszedł w związki rodzinne?? Andrzej Wróblewski (1927?1957), katalog wystawy galerii krytyków Pokaz, Warszawa 2007, s. nlb. (przypis 12)
Praca przedstawia Teresę Reutt (1927? ?1994), którą artysta poślubił w 1953 roku.
Od tego czasu powst
tusz lawowany, gwasz, papier, 29,5 × 19,5 cm w świetle passe-partout
sygn. u dołu: Stasys
tusz, akwarela, papier, 18 × 15 cm
na odwrocie opis : MARIA JAREMA, 1941/projekt lalki
Pochodzenie:
Z kolekcja Kornela Filipowicz ? męża artystki.
gwasz, papier, 19 × 28 cm w świetle passe-partout
na odwrocie nalepka z wystawy: ?PIERWSZA WYSTAWA DZIEŁ/SZTUKI ZE ZBIORÓW/PRYWATNYCH/ BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH/ BYDGOSZCZ- -CZERWIEC 1974
akwarela, tusz, papier, 50 × 72 cm w świetle ramy
sygn. u dołu: HENRYK WANIEK-MAJ-1974
po prawej autorski opis ?to co się działo na scenie(?)
Obraz prezentowany:
SALON ODRZUCONYCH, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot, 15 kwietnia ? 22 maja 2016
tusz, papier, 35 × 47 cm
sygn. i dat. p. d.: W.ŁAJMING.88
linoryt, papier, 34 × 30,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. ołówkiem p. d.: Teresa Jakubowska 1961 oraz l. d.: Rozwód
linoryt, papier, 27 × 18, 5 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Z. Kotlarczyk 60. oraz l. d.: ?Maska?
tusz, papier, 29,5 × 18,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: 28. 10. 1967 IK
tusz, papier, 19,5 × 13,5 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem p. d.: MP/ Bez słów
tusz, papier, 21 × 16 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym śr. SK oraz opisany u dołu ? No, ale gdyby ten prototyp wykonać ze złoconego alabastru?... pieczęć: POLITYKA oraz numer 5320
tusz, papier, 30,5 × 21 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym śr. SK
opisany u dołu: UWAŻAJMY PRZY DECENTRALIZACJI
tusz, papier, 30 × 10,5 cm
sygn. l.d.: LENGREN
tusz, papier, 19,5 × 13,8 cm w świetle passe-partout
sygn. monogramem wiązanym śr. SK
opisany u dołu ołówkiem: Gryzipórek
rysunek piórkiem, akwarela, papier,
19,5 × 17,5 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: LENGREN
rysunek piórkiem, akwarela, papier,
23 × 16,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: LENGREN
akwarela, gwasz, papier, 98,5 × 66,5 cm
sygn. i dat. śr. d.: JAN SAWKA 75
tempera, karton, 34 × 24 cm
sygn. u dołu: Świerzy
offset, papier, 94 × 65 cm w świetle ramy
sygn. u dołu. E.Lutczyn
offset, papier, 90 × 60 cm w świetle ramy
sygn. l.d.: Kawalerowicz
offset, papier, 94 × 65 cm w świetle ramy
sygn. p. śr.: Marek Płoza-Doliński
offset, papier, 91 × 65 cm
sygn. A.Pągowski
offset, papier, 66,5 × 96 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: Świerzy
offset, papier, 54 × 78 cm w świetle ramy
sygn. l. d.: Zuzanna Lipińska
giclée, papier, 19 × 16 cm w świetle passe-partout
sygn. i opisana u dołu ołówkiem: E.A. ŁAZIENKA OCEANICZNA Yerka
kredka, ołówek, papier,
9 × 11,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i opisany na odwrocie oprawy: PROJEKT DO/?ZAPOMNIANE PRZEJSCIE?/Yerka 2000
pastel, papier, 47 × 59 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: YERKA 05
akwarela, ołówek, papier, 31 × 23,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: J. Pałucha 16
akwarela, ołówek, papier, 23 × 31,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: J. Pałucha 16
akwarela, ołówek, papier, 23 × 31,5 cm w świetle passe-partout
sygn. i dat. p. d.: J. Pałucha 16
akwarela, papier, 20,5 × 27,5 cm
u dołu pieczęć: JKK
Pochodzenie: Kolekcja Jana Krzysztofa Kamińskiego.
akwarela, gwasz, papier, 20 × 26 cm w świetle passe-partout
u dołu pieczęć: JKK
Pochodzenie: Kolekcja Jana Krzysztofa Kamińskiego.
akwarela, ołówek, papier,
28,5 × 19,5 cm w świetle passe-partout
sygn. wzdłuż prawej krawędzi: Jerzy Duda-Gracz
serigrafia, papier, 49,5 × 41 cm
sygn. z matrycy 30/100
litografia, papier, 38 × 54 cm (arkusz)
sygn. ołówkiem p.d.: Ewa Kuryluk, w l.d.: 1/12
na odwrocie zapis: Para z telewizorem, 1968.litografia/reprodukowana w książce (?) Ewy Kuryluk
serigrafia barwna, papier, 41,5 × 55 cm (wymiar kompozycji)
sygn. i opisana tuszem u dołu: Jemiołów ? Pieśń Nr 8 (Śliczny chłopiec) D-dur
op. 74? ? Juk. Print 33/35. Jerzy Duda-G-2003.
ołówek, gwasz, karton, 20 × 25 cm w świetle oprawy
na odwrocie pieczątka z Państwowego Teatru Lalek ?Groteska? w Krakowie oraz odręczny napis ?Kartoteka?