olej, tektura, 36,5 × 41,5 cm w świetle ramy
sygn. p. d.: Zofia Albinowska
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Zofia Albinowska-Minkiewiczowa Od 1901 r. uczyła się w prywatnej szkole wiedeńskiej H. Strehblowa oraz F. Kruisa. Następnie wyjechała do Paryża gdzie w latach 1909–1912 studiowała w Académie Colarossi oraz w École des Beaux Arts. W tym czasie zaprzyjaźniła się z Olgą Boznańską, która doradzała młodej artystce w zakresie malarstwa. Z Paryża wyjeżdżała w liczne podróże m.in. do Anglii, Belgii, Holandii i Włoch. Na stałe osiadła we Lwowie gdzie aktywnie uczestniczyła w życiu artystycznym Przez wiele lat była prezesem tamtejszego Związku Artystów Polskich (1917–39), a także wiceprezesem lwowskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych (1922–39). Wiele wystawiała zarówno w kraju (Lwów, Kraków, Warszawa, Bydgoszcz) jak i za granicą (Wiedeń, Paryż, Praga, Nowy York). Malowała portrety, pejzaże oraz martwe natury w których osiągnęła mistrzostwo. Bukiety kwiatów w dekoracyjnych wazonach czy dzbanach, ustawione na stole w kameralnym otoczeniu to wyjątkowe i subtelne kompozycje. Migotliwe barwy o zróżnicowanej fakturze, swobodna a jednocześnie przemyślana kompozycja tworzą niezwykle nastrojowe, kameralne przedstawienia.
Czytaj więcej