akwaforta, papier, 20,5 × 15 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Ryszard Stryjec 1986 r
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Studiował malarstwo u profesora Stanisława Teisseyre’a i profesor Krystyny Łady-Studnickiej, a także grafikę w pracowni profesora Zygmunta Karolaka w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie Akademia Sztuk Pięknych) w Gdańsku. Dyplom uzyskał w roku 1958. Fascynował go stary Gdańsk, czego dowodem są liczne przedstawienia tego miasta w grafice, najczęściej akwaforcie i miedziorycie. Tworzył też w ceramice. Stryjca porównuje się do artystów średniowiecznych, gdyż chętnie posługiwał się alegoriami, symbolami, niedomówieniami. Poszukiwał praw rządzących światem, będących prawami uniwersalnymi, zawsze aktualnymi. Stąd tak wiele w jego sztuce metafor, znaków, czy personifikacji. Bliski mu był surrealizm, symbolizm, ekspresjonizm.