akwarela, ołówek, papier, 29 × 41 cm w świetle passe-partout
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Pochodził ze szlacheckiej rodziny, pieczętującej się herbem Biberstein. W latach 1949-52 studiował w krakowskiej ASP, a następnie, do 1955 roku, w akademii warszawskiej. Był twórcą interdyscyplinarnym, uprawiał plakat, malarstwo, rysunek, grafikę i scenografię. Był jedną z najbardziej wyrazistych postaci polskiej sztuki współczesnej, a jednocześnie artystą osobnym, nieprzynależącym do żadnej grupy artystycznej. Wystawiał w galeriach i muzeach, m.in. w Polsce, Austrii, Belgii, Holandii, Francji, Kanadzie i USA. Otrzymał wiele prestiżowych nagród. Do najważniejszych należy zaliczyć Grand Prix na Biennale Sztuki Współczesnej w Sao Paulo (1973 r.) i Grand Prix za plakat filmowy na festiwalu w Cannes (1974 r.). W jego malarstwie objawia się fascynacja ciałem kobiecym, erotyką, zmysłowością oraz refleksja nad przemijaniem i śmiercią. W twórczości Starowieyskiego świat realny łączy się z tworami niepohamowanej wyobraźni, a charakterystyczna groteska nawiązuje do malarstwa XVII–wiecznych mistrzów. Począwszy od 1970 roku artysta datował swe prace o 300 lat wstecz. Był pierwszym Polakiem, który miał indywidualną wystawę w Museum of Modern Art w Nowym Jorku w 1985 roku.