olej, tektura, 59,5 × 71,5 cm w świetle ramy
sygn. l. d.: J. Malczewski
na odwrocie (na tekturze) stempel ?MARQUE DE FABRIQUE/AL.? i nr ?20?
Wystawiany i reprodukowany: B.Igielska, J. Rybkiewicz, Jacek Malczewski 1854?1929, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie Szczecin, 1999, il. 26.
Obraz posiada ekspertyzę Agnieszki Ławniczakowej.
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. w pracowniach W. Łuszczkiewicza i J. Matejki oraz w paryskiej École des Beaux-Arts u E. Lehmanna. Był jednym z założycieli stowarzyszenia „Sztuka”. Od 1902 roku należał do Stowarzyszenia Artystów Polskich, był też członkiem wiedeńskiej Secesji. W latach 1897-1900 oraz 1910-1921 piastował stanowisko profesora Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Wczesny okres twórczości artysty, nawiązujący do tradycji realizmu, zdominowany był przez tematy inspirowane polską poezją romantyczną i baśnią ludową oraz odwołujące się do martyrologii Sybiru. W późniejszym czasie zwrócił się ku symbolizmowi, tworząc własną, oryginalną emblematykę. Wykonał też liczne portrety, często połączone z elementami symbolicznymi i alegorycznymi.