olej, płótno, 47 × 38 cm
na odwrocie w lewym dolnym rogu: [pieczęć:] WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI |ze spuścizny |POŚMIERTNEJ/[odręcznie ołówkiem:] E. Ślewińska
Wystawiany i reprodukowany:
Władysława Jaworska, Władysław Ślewiński 1854–1918, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe Warszawa 1983, poz. 141, ilustracja nr 121
Pochodzenie:
Kolekcja prywatna, Polska
Arthur G. Altschul, Nowy Jork
Kolekcja Eugenii Ślewińskiej, Paryż
Rodzina Primel-Lagrange, Tours
Do obrazu dołączona opinia Władysławy Jaworskiej z 2007 r.
„Ze szczególną „czułością” i wynikającą może z tego emocjonalnego stosunku wirtuozerią malował Ślewiński kwiaty. Kwiaty polne w zwykłych glinianych garnkach i dzbankach, rzadziej kwiaty ogrodowe w smukłych szklanych flakonach lub wazonach z Delft, kwiaty w doniczkach, na stołach, krzesłach, taboretach – to długa suita kwiatowa, która przewija się przez całą, blisko trzydziestoletnią działalność Ślewińskiego. Nigdy nie traktuje kwiatów jako dekoracji wnętrza mieszkalnego. Przeciwnie – oddziela je draperią lub ścianą od otoczenia nadając im cechy indywidulanego „bytowania”. Kwiaty Ślewińskiego, botanicznie jednoznaczne, są zaprzeczeniem naturalistycznego odtwarzania listków, płatków, pręcików. Są one traktowane syntetycznie, są to bowiem „portrety” kwiatów, a nie ich barwna fotografia.”
Władysław Ślewiński 1954–1918. Wystawa monograficzna, oprac. W. Jaworska, Warszawa 1983, s. 25.