olej, tektura, 67 x 52 cm, sygn. l.d.: Landau
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Zygmunt Landau Malarstwa uczył się w u Henryka Epsteina, a później w szkole rysunku Jakuba Kacenbogena. Studia podjął w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowni prof. Stanisława Lentza. Pierwszą wystawę miał w 1918 roku w Łodzi, kiedy to pokazał portrety i pejzaże miejskie na Wystawie Wiosennej Stowarzyszenia Artystów i Zwolenników Sztuk Pięknych w Łodzi. W 1920 roku wyjechał do Paryża, gdzie studiował w Académie de la Grande Chaumière i Akademii Colarossiego. Jego obrazy przedstawiały martwe natury, kwiaty, portrety, sceny figuralne oraz pejzaże. Wystawiał swoje prace w Salonie Niezależnych i w Salonie Jesiennym, nie rezygnując przy tym z wysyłania obrazów na wystawy w Polsce. Istotny wpływ na jego malarstwo mieli współcześni mu artyści mieszkający w Paryżu: Mojżesz Kisling oraz Amadeo Modigliani. Okres II wojny światowej Landau spędził ukrywając się w Prowansji. Pobyt na południu Francji znalazł odzwierciedlenie w malarstwie artysty, szczególnie w doborze stosowanych przez niego barw. Jego prace stały cieplejsze i pogodniejsze, przedstawiały akty, sceny rodzinne, śpiące pary. Po wojnie powrócił do Paryża, a pod koniec lat 50. wyjechał do Izraela, gdzie zmarł.
Czytaj więcej