olej, deska, 44 × 53 cm
sygn. p. d.: Dominik oraz na odwrocie: Dominik 1957
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
W latach 1946-1951 studiował malarstwo w warszawskiej akademii pod kierunkiem J. Cybisa. W 1951 roku rozpoczął pracę pedagogiczną w macierzystej uczelni, dwukrotnie będąc dziekanem Wydziału Malarstwa. Jest laureatem prestiżowych nagród, m.in. nagrody im. Jana Cybisa (1973 r.) i stypendystą Ford Foundation (1962 r.). Od wczesnych lat poza malarstwem artysta uprawiał również grafikę, szczególnie drzeworyt. Początkowo przedstawiał sceny figuratywne, by stopniowo zwracać się w stronę ujęć abstrakcyjnych i fascynacji kolorem, z czasem nabierającego intensywności na jego płótnach. W kręgu zainteresowań artysty od lat pozostaje również tkanina oraz ceramika. Twórczość Dominika inspirowana jest światem przyrody, która przyjmuje w niej formę barwnych plam, abstrakcyjnych znaków. Prace artysty znajdują się w wielu muzeach i kolekcjach prywatnych zarówno w kraju, jak i za granicą, m.in. w muzeach narodowych w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Museo de Bellas Artes w Caracas, Museum Albertina w Wiedniu, Stedelijk Museum w Amsterdamie.
"Moje malarstwo jest w całości efektem otwarcia na naturę, jest inspirowane naturą. Nie ilustruję natury, ale swoimi obrazami otwieram drogę widzowi do jej własnego przeżywania".