pastel, papier, 49 × 62 cm w świetle oprawy
sygn. p. d.: St.Górski (częściowo zatarta)
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Absolwent krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, w której kształcił się pod okiem Józefa Pankiewicza i Teodora Axentowicza. Axentowicz właśnie wywarł szczególny i trwały wpływ na jego twórczość, widoczny w dekoracyjnych liniach, jasnej, stonowanej gamie barwnej, precyzyjnym utrwaleniu cech charakteru modeli. Był przede wszystkim portrecistą, zwłaszcza podhalańskich Górali i pięknych Góralek w tradycyjnych strojach – Studium góralki znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, ale malował też sceny rodzajowe i tatrzańskie pejzaże. Najczęściej posługiwał się pastelami, choć zdarzało mu się tworzyć w technice olejnej i akwarelowej. Wystawiał w wielu polskich miastach: Krakowie, Poznaniu, Piotrkowie, Kaliszu, Warszawie. Niestety, podczas pożaru w 1944 r., zniszczony został niemal cały dorobek artysty, w związku z tym dostępne na rynku prace są nieliczne i pochodzą głównie z przełomu lat 40. i 50. XX w.