olej, płótno, 51 × 42,5 cm
sygn. i dat. p. d.: Jerzy Kossak/1940
na krośnie dwie odwrocie autorskie pieczęcie: Stwierdzam autentycz/ność tego obrazu/ Jerzy Kossak (słabo widoczna), oraz okrągła pieczątka z herbem Kos i napisem w otoku: JERZY KOSSAK. Kraków. Pl. Kossaka 4 oraz nalepka z numerem: K2 – 5
Analogiczna praca, powstała w 1935 roku jest reprodukowana w monografii Kazimierza Olszańskiego pod nr 172 (por. K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992)..]
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Kontynuator malarskiej tradycji Kossaków – od najmłodszych lat szlifował swój talent pod okiem ojca Wojciecha i dziadka Juliusza, nigdy nie zdecydował się na studia na uczelni artystycznej. Dobrze czuł się w kręgu tematów wojennych, malował sceny z powstania listopadowego, z wojny w 1920 r., czy wojen napoleońskich. Sięgał także do folkloru, tworząc wesela krakowskie i góralskie, polowania oraz portrety. Stylem i tematyką swoich prac wyraźnie naśladował słynnego ojca, pod którego wpływem pozostawał przez całe życie.