gobelin, technika własna, sizal, 86 x 64 cm, na odwrocie autorska naszywka z odręcznym opisem pracy i sygnaturą: 'M. Abakanowicz | "RED HAIR" 1970-72 | 87x63 cm'
Trwająca obecnie w Londynie w Tate Modern indywidualna wystawa Magdaleny Abakanowicz "Every Tangle Of Thread And Rope" (Każda plątanina nici i lin) otrzymała entuzjastyczne recenzje krytyków. 26 prezentowanych prac, pochodzących z lat 1950-1980 to przede wszystkim gigantyczne przestrzenne formy, zwane Abakanami z barwionego sizalu, liny konopnej, końskiego włosia, które zrewolucjonizowały pojęcie tkaniny i rzeźby. Rachel Campbell-Johnston z "The Times" nazwała rzeźby "hipnotyzującymi i fascynującymi":
"Jeśli Abakanowicz tka ze swoich włókien bajki, to są to zdecydowanie bajki mroczne. Pochodzą z głębi tajemniczych krain wyobraźni. To świat tyleż odczuwany, co widziany, który w tym spektaklu ożywa."
Recenzentka Laura Cumming z „The Guardian” zwraca uwagę, że formy tych prac, jawnie kojarzące się z kobiecym ciałem, seksem, domem, mają niezaprzeczalną siłę.