dyptyk
MDF, farby i masa poliuretanowa oraz pigmenty sypkie
43 x 43 cm, sygn.: Andrzej Sobiepan 2018
Co stanowi o wartości danego przedmiotu? Co jest pożądane i cenne? Co jest szczególnie mile widziane przez galerie komercyjne? Pojedyncze egzemplarze i limitowane edycje? Sztuka jako piękny przedmiot, bez aspiracji do interpretowania, nie koncentrujący się na kwestii przekazywania treści. Obiekt zaprzeczający masowej produkcji i masowej sprzedaży. Maksymalna precyzja wykonania jako świadectwo prawdziwej rzemieślniczej wirtuozerii. Kryształy jako eleganckie zestawienie form. Struktury kojarzone z przepychem i luksusowym, biżuteryjnym wręcz wyrobem. Bez doszukiwania się dodatkowych znaczeń. Wyłącznie jako pobrzmiewający daleko w tle przytyk do współczesnego konsumpcjonizmu. Wyrażający się niekoniecznie w przysłowiowym złym guście ludzi nieprzyzwoicie majętnych, a w chęci posiadania pięknych i ponadczasowych „klejnotów”. „Hiperpowierzchnie” to cykl prac. Krótka seria pięknych obiektów. Ekskluzywne produkty „premium”. Biżuteria autorska. Malarskie haute couture. Bezwstydnie deklarujące swój hedonizm i talent kreacyjny natury. Prace Sobiepana to płaskorzeźby i reliefy, które odzwierciedlają obraz kamieni szlachetnych. Sama nazwa cyklu jawi się jako wielowymiarowa przestrzeń przepełniona nadmiarem i przepychem.
Andrzej Sobiepan