tech. mieszana, papier, 62 x 38 cm w świetle passe-partot, sygn. p.d.: landau, dat l.d.: 36
Studiował w łódzkiej Szkole Rysunkowej Jakuba Kacenbogena. Potem uczył się w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni S. Lentza. W 1919 r. wyjechał do Paryża i zamieszkał na Montparnasse w „La Ruche” – pawilonie mieszczącym pracownie i mieszkania dla artystów. Uczęszczał do Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi, często odwiedzał paryskie muzea, przyjaźnił się m.in. z M. Kislingiem i A. Modiglianim. Przez pewien czas mieszkał w Saint-Tropez ze znanym angielskim krytykiem i malarzem, głównym ideologiem Bloomsbury Group, Rogerem Fryem, który propagował twórczość Landaua w Anglii i w Stanach Zjednoczonych. Po wojnie przebywał w Nicei i Paryżu, wystawiał w Londynie i Sztokholmie. Pod koniec lat 50. przeprowadził się do Izraela, gdzie kontynuował pracę twórczą. Malował pejzaże, które we wcześniejszym okresie zdradzały wpływ sztuki Cézanne’a oraz kompozycje figuralne, martwe natury i portrety inspirowane często twórczością Modiglianiego i Kislinga. W 1962 roku wykonał swe ostatnie dzieło – witraże dla małej kaplicy przy siedzibie YMCA w izraelskiej Tyberiadzie.