olej, płótno, 87 × 116,5 cm
sygn. p.d.: Jhulewicz 1925
na odwrocie na krośnie znajdują się dwa ekslibrisy Emila Zegadłowicza (jeden autorstwa Ludwika Misky?ego).
Wystawiany:
Bunt. Ekspresjonizm poznański 1917?1925, Muzeum Narodowe w Poznaniu,16.11.2003 r. ? 31.01.2004
Piękno nagości. Akt w sztuce polskiej ?malarstwo, rysunek, grafika. Nagość,zmysłowość, erotyzm?, Muzeum Miasta Łodzi, 5 kwietnia ? 30 czerwca 2008
Reprodukowany i opisywany:
M. Bartelik, L. Głuchowska, G. Hałasa, S. K. K ubicki, R.-C. Washton Long, K.Piotrowski, A. Salamon, Bunt. Ekspresjonizm poznański 1917?1925, Muzeum Narodowe w Poznaniu, 2003.
Piękno nagości. Akt w sztuce polskiej ? malarstwo, rysunek, grafika. Nagość, zmysłowość, erotyzm (katalog z wystawy), Łódź 2008, poz. 29, str. 151.
Do obrazu dołączone ekspertyzy Janiny Ładnowskiej i Zenobii Karnickiej z Muzeum Sztuki w Łodzi (październik 2005) oraz Agnieszki Salamon z Muzeum Narodowego w Poznaniu (październik 2006).
Tancerka i grające fauny, wraz z innymi mitologicznymi obrazami zaprezentowanymi na wystawie została określona następująco: ?Grupa obrazów podejmuje mitologiczny motyw fauna uosabiającego pierwotne naturalne siły rządzące światem, co bezpośrednio odnosi się do filozofii Stanisława Przybyszewskiego, przez co prace te stanowią interesującą kontynuację wątków, jakie pojawiły się w twórczości Hulewicza związanej z ?Buntem? i ?Zdrojem?. Obrazy, przez lata nieznane szerszemu gronu widzów, pochodzą z najbardziej tajemniczego okresu w życiu Hulewicza, kiedy to w latach1926?1935, po rzekomej utracie rodzinnego majątku w Kościankach (w księgach wieczystych w dalszym ciągu Hulewiczowie figurują jako jego właściciele), malarz zajmował się administrowaniem dóbr Radziwiłłowskich na Wołyniu [w:] Bunt. Ekspresjonizm poznański 1917?1925, (katalog z wystawy), Muzeum Narodowe w Poznaniu.