kredka, karton, 59 × 79 cm
sygn. p. d.: JMalczewski
na odwrocie okrągły stempel ZE ZBIORÓW MARII MALCZEWSKIEJ
na odwrocie nalepki wystawowe:
Jacek Malczewski, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, 1.10.2004–23.01.2005 r. z opisem pracy
Wystawiany:
Samotny wędrowiec Jacek Malczewski, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 22 października 2002 – 15 lutego 2003
Jacek Malczewski, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, 1.10.2004 – 23.01.2005 r.
Brandt, Chełmoński, Gierymski...W Monachium, w Paryżu, w Orońsku, Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, 14 grudnia
2012 – 10 lutego 2013
Reprodukowany i opisywany:
Samotny wędrowiec Jacek Malczewski, Muzeum Okręgowe w Suwałkach, 22 października 2002 – 15 lutego 2003, s. nlb.
Jacek Malczewski (1854–1929) w 150 rocznicę urodzin i 75 rocznicę śmierci, katalog wystawy pod. red. Zofia Posiadała,
Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2004, kat. I/62, s. 74
Brandt, Chełmoński, Gierymski...W Monachium, w Paryżu, w Orońsku, katalog wystawy pod. red. Anny Krol, Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, 14 grudnia 2012 – 10 lutego 2013, opis. kat. poz. 38
Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych, m.in. w pracowniach W. Łuszczkiewicza i J. Matejki oraz w paryskiej École des Beaux-Arts u E. Lehmanna. Był jednym z założycieli stowarzyszenia „Sztuka”. Od 1902 roku należał do Stowarzyszenia Artystów Polskich, był też członkiem wiedeńskiej Secesji. W latach 1897-1900 oraz 1910-1921 piastował stanowisko profesora Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Wczesny okres twórczości artysty, nawiązujący do tradycji realizmu, zdominowany był przez tematy inspirowane polską poezją romantyczną i baśnią ludową oraz odwołujące się do martyrologii Sybiru. W późniejszym czasie zwrócił się ku symbolizmowi, tworząc własną, oryginalną emblematykę. Wykonał też liczne portrety, często połączone z elementami symbolicznymi i alegorycznymi.