Dokładnie 160 lat temu w Krakowie nowo założone Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych po raz pierwszy zaprezentowało najlepsze prace ówczesnych malarzy na dorocznej wystawie. Wspaniały początek przeobraził się w znakomitą tradycję corocznego prezentowania i sprzedawania obrazów jak i powstawania&nb...
Naśladowca Petera Philippa Roosa zwanego Rosa da Tivoli (1655/57 Frankfurt n. Menem ? 1706 Rzym)
olej, płótno dublowane, 97 x 80 cm
olej, płótno dublowane, 121 × 111 cm
niesygnowany
Dzieło Veronesa (olej, płótno, 240 × 303 cm) namalowany został w latach 1576?1580 dla Jacopa Contariniego. Znajduje się w zbiorach Pałacu Dożów w Wenecji.
olej, płótno dublowane, 117,5 × 81,5 cm
Pochodzenie:
Kolekcja Bentinck-Thyssen
Kolekcja Murray?a Backer?a, Amsterdam
Kolekcja Jacques?a Goudstikker?a, Amsterdam
Kolekcja barona Heinrich?a Thyssen-Bornemisza
olej, płótno naklejone na płytę, 54 × 42 cm
sygn. l. g.: Maurycy Trębacz
olej, płótno; 48,5 x 70,5 cm
sygn. l. d: Józef Brandt/ z Warszawy
olej, płótno; 100,5 × 51,5 cm
sygn. i dat. l. d.: Wojc.Gerson 1887
olej, płótno, 81 × 125 cm
sygn. p. d.: Kotarbiński (cyrylicą)
olej, płótno, 69 x 112 cm
sygn. l. d.: M.B.Sturmhoefel
pastel, tektura, 35 × 50 cm
sygn. p. d.: L.Benedyktynowicz dat. l. d.: 1909
na odwrocie napis: Ludomir Benedyktowicz/ pastel z okolicy Lencz/Właściciel Roguski Tadeusz oraz fragment nalepki z wystawy w 1916 r. w Wadowicach
olej, tektura, 55 x 45 cm
sygn. p. d.: JB
Na odwrocie przyklejone orzeczenie prof. dr. Feliksa Kopery, dyrektora Muzeum Narodowego w Krakowie, potwierdzającego autorstwo Józefa Brandta. Orzeczenie (maszynopis) opatrzony podpisem profesora i jego stemplami imiennymi z 19 grudnia 1944 roku.
Obraz posiada również ekspertyzę Adama Konopackiego.
olej, płótno, 41,5 × 68 cm
sygn. p. d.: Jan v. Chelminski
olej, płótno dublowane, 42,5 × 52,5 cm
sygn. p. d.: A. POPOV (cyrylicą)
olej, deska, 19.5 × 31,5 cm
sygn. monogramem wiązanym i dat. p. d.: ZA/84
na odwrocie papierowa naklejka ze składu przyborów malarskich J. v. Meiller w Wiedniu
olej,płótno, 61 x 98 cm
sygnowany i datowany l. d.: `Józef Ryszkiewicz / 1924 III`
olej, płótno dublowane, 108 × 79 cm
sygn. p. d.: O. Costa/ Firenze
olej, płótno naklejone na tekturę, 20 × 29,5 cm
sygn. i dat. p. d.: F.Ruszczyc 1896
na odwrocie nalepka z wystawy monograficznej TPSP w Krakowie z numerem 2048/6/ oraz nalepka z kolekcji rodzinnej
olej, płótno naklejone na tekturę 31,5 × 45,5 cm
niesygnowany
na odwrocie nalepka z wystawy monograficznej TPSP z tytułem pracy i numerem 2084/42, nalepka z wystawy monograficznej Ferdynanda Ruszczyca w Muzeum Narodowym w Krakowie (II–IV 2002), Muzeum Okręgowym w Toruniu (IV–VI 2002), Muzeum Narodowym w Warszawie (VII–IX 2002), i LDM w Wilnie (X–XII 2002) oraz nalepka z Muzeum Narodowego w Warszawie z nr 376/02/6
olej, płótno, 139 × 101 cm
sygn. i dat. l. d.: ZD. JASIŃSKI. 1906
na krośnie nalepka z wystawy w 1916 r. w TZSP w Warszawie z tytułem pracy, techniką i datą nadesłania (5 XII 1916)
olej, płótno dublowane, 65 x 100 cm
sygn. l. d.: A.PIOTROWSKI
olej, płótno, 100 × 70 cm
sygn. i dat. p. d.: Wojciech Kossak/1927
na odwrocie autorski napis: Stwierdzam autentyczność /tego obrazu/ Wojciech Kossak/1934 oraz naklejona ekspertyza Stanisława Dąbrowskiego z 1957 r.
olej na płótnie, 64 x 77 cm
sygn. śr.d.: BC Koekkoek
olej, płótno, 67,2 x 82,5 cm
sygn. p.d.: MA Koekkoek
olej, płótno, 65 x 97 cm
sygn. śr.d.: M.A. Koekkoek
olej, płótno, 65 x 80 cm
sygn. l.d.: H.P. Koekkoek
olej, płótno, 41 x 62 cm
sygn. pd. H.P. Koekkoek
olej, płótno, 41 x 61 cm
sygn. l. d.: J. J. C. Spohler
olej, deska, 29,3 x 38,5 cm
sygn. p. d.: W. de Klerk
olej, płótno, 79 × 64 cm sygn. i dat. l. d.: Rosz. 1891.
na blejtramie naklejka: Henri Dominique Roszezewski Gemalde von 1891 Paris
olej, płótno, 70 x 105 cm
sygn. p.d. Birzer München 99
olej, płótno, 65,5 x 90 cm
sygn. l. d.: Petersen-Angeln
olej, płótno 92 x 127 cm
sygn. l. d.: Hipp. Fauvel. Granville
olej, deska, 32 × 25,5 cm
sygn. i dat. p. d.: PARIS 1884/ EISMAN-SEMENOWSKY
na odwrocie przedwojenna nalepka z Kunstsalon Krone Hamburg
olej, deska, 31,5 x 24,5 cm
sygn. l. d.: PARIS. EISMAN – SEMENOWSKY
ole, deska, 55,7 x 33,2 cm
sygn. p. d.: PAUL MERVART
olej na płótnie, 44,5 x 68,5 cm
sygn. p.d.: FRIED STAHL
olej, płótno, 30,6 x 40,8 cm
sygn. l. d.: M. STRECKENBACH
olej, płótno, 46, 5x 55,5 cm
sygn. p.d.: G. Jacquet
olej na płótnie, 25,4 x 40,4 cm
sygn. p.d.: Trouville 86
olej na papierze naklejonym na płótno 50,8 x 72 cm
sygn. monogramem wiązanym p. śr.: WS
olej, płótno, 60 × 100 cm
w l. d.: Varsavia Zamek Królewski
w p. d.: INV.No 437 FAM. PANKRATOFF
olej, płótno, 63 × 108 cm
sygn. i dat. l. d.: Z. Rozwadowski 1928
akwarela, gwasz, papier, 67 × 97 cm
sygn. p. d.: Stefan Filipkiewicz / Zakopane
olej, płótno, 50 × 70 cm
sygn. l. d.: Cz. Wasilewski
olej, płótno, 68 × 89 cm
sygn. p. d.: IPieńkowski
olej, płótno, 65 × 53 cm sygn. u dołu: Pankiewicz
na krośnie napis: Józef Pankiewicz Rzeka w Giverny 1912 rok
Obraz namalowany w okolicach Giverny w Normandii. Tam w latach 1912?1913 Pankiewicz wraz z żoną spędzali wakacje. Podczas tych pobytów wielokrotnie spotykali się z zaprzyjaźnionym Pierrem Bonnardem, który wraz z żoną mieszkał w pobliskim Vernon.
olej, płótno, 201,3 x 150 cm
sygn.p.d.: Wlastimil Hofman/1930
olej, deska, 69,5 × 104 cm
sygn. i dat. p. d.: 1920 J Malczewski
na krośnie nalepka z wystawy w Muzeum Jacka Malczewskiego w Radomiu.
olej, płótno, 55 × 46 cm
na odwrocie płótna pieczątka: ?WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI/ze spuścizny/ POŚMIERTNEJ?/ podpis: E.Ślewińska; na krośnie namalowane dwukrotnie białą farbą ?121?
pastel, tektura, 45 x 70 cm
sygn. i dat. p. d.: StŻarnecki/1905
olej, płótno; 138,8 x 91 cm
sygn. i dat. l. d.: H. Szczygliński / 1905 napis p. d.: Was die Pariserin kann?/ Das kann ich auch.? Lorietta w swoim repertuarze
olej, tektura, 32 × 23,5 cm
sygn. i dat. l. d.: T.axentowicz/926
na odwrocie nalepka z salonu Alfreda Wawrzenieckiego w Krakowie (ul. Szczepańska 9) z tytułem pracy oraz pieczęć magazynu przyborów malarskich R. Aleksandrowicza w Krakowie
olej, tektura, 37,5 × 49,5 cm
sygn. l. d.: Wlastimil/Hofman
olej, tektura, 66,5 × 104 cm
sygnowany i dat. l. g.: Ela Dziubaniuk / 913
na odwrocie nalepka z 1913 r. z TPSP we Lwowie z tytułem pracy, na nalepce pieczątka POGLĄDOWA WYSTAWA / WSPÓŁCZESNEJ / SZTUKI POLSKIEJ / WE LWOWIE
olej, sklejka, 34 × 50,5 cm
sygn. p. d.: Stefan Filipkiewicz
na odwrocie napis odręczny: OLCZA/ 50 × 33,5 cm oraz numer 29 (w kółku)
olej, płótno, 19,5 × 27 cm
sygn. monogramem wiązanym p. d.: WW
Reprodukowany:
Morze bez końca, niebo bez końca? Bałtyk w malarstwie Wojciecha Weissa i Aneri Ireny Weissowej, Kołobrzeg 2009, s. 57
olej, tektura, 31,5 × 48,5 cm
sygn. monogramem wiązanym l. d.: WW
olej, płótno, 46,5 x 55 cm
sygn. i dat. p. d.: Léon Kamir/ 1910
olej, deska, 16 × 24,5 cm
sygn. i dat. p. d.: Léon Kamir 1907
olej, płótno, 85,5 x 74 cm
sygn. l.g.: W.Borowski 1906
do obrazu opinia prof. Jerzego Malinowskiego
olej, płótno, 28,5 x 40 cm
sygn. p.d.: Virolli
olej, tektura, 27 x 36 cm
sygn. l. d.: E.Erb
olej, płyta, 52 × 45 cm
sygn. p. d.: S.Hofmann/München.
olej na desce, 54,5 x 65
sygnowany l.d. ?ERDELYI M. 1930 VENEZIA?
akwarela, papier, 23 x 34 cm
sygn. i dat. l. d.: Emile Hoeterickx 1882
olej, tektura, 65 × 50 cm
sygn. u dołu: Z. Przebindowski na odwrocie napis: (?) 17 58 ?Klasztor St. Norbertanek na Zwierzyńcu?olej
olej, płótno, 110 × 86 cm
sygn. p. d.: Menkes
olej, płótno, 71 × 59 cm
sygn. monogramem wiązanym l. d.: WW
olej, sklejka, 54 × 38 cm
sygn. p. d.: Markiel
olej, płótno, 51 × 66 cm
sygn. i dat. p. d.: J.ZUCKER 1944.
olej, tektura, 75 × 50 cm
sygn. l. d.: E. Krcha
na odwrocie napisy autorskie oraz nalepki z wystaw w Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy oraz na Zamku w Sanoku
Wystawiany i opisywany:
Wystawa pośmiertna, Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, 22 listopada 1978 ? 5 czerwca 1979, [katalog wystawy] Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, poz. Nr 142 Wystawa monograficzna Emila Krchy, Sanok ? Zamek, V?VIII 1985 r.
olej, płótno naklejone na płytę, 55 × 64,5 cm
sygn. i dat. l. d. wraz z dedykacją: Panu Jar? (nieczytelnie)/ z serdecznym uściskiem dłoni/ VII.943. Tadeusz
olej, płyta, 41,5 × 33,5 cm
sygn. p. d.: Wlastimil/Hofman
olej, płótno, 80 × 72 cm
sygn. i dat. l. d.: Wlastimil Hofman /1922 na odwrocie napis: LEON Wyrwicz/art. satyryk/twórca kabaretu /Kraków oraz przedwojenne fragmenty gazet dotyczących Leona Wyrwicza na krośnie nalepka z przedwojennej wystawy (w TPSP Kraków(?))
Obraz był reprodukowany na przedwojennej widokówce z podpisem: Mal. Vl.Hofman/ LEON WYRWICZ/Art. monologista
olej, płyta, 30 x 40 cm
sygn. p. d.: WIKTOR KORECKI
olej, płótno, 63,5 × 94 cm
sygn. i dat. l. d.: STANISŁAW STRASZKIEWICZ 1921
na odwrocie przedwojenna nalepka z salonu dzieł sztuki Juliana Burofa (Warszawa, Nowy Świat 47)
olej, płyta pilśniowa, 63 x 100 cm
sygn. p. d.: Mokwa
olej, płótno, 69 × 106 cm
sygn. i dat. l. d.: Walther Reichel 1910
olej, płótno, 46,2 x 38,2 cm
sygn. p.d. D. Edzard
olej, deska , 33 x 24 cm
sygn. p.g. J. ZUCKER.
akwarela, papier, 37 × 53,5 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Cyan
olej, płótno, 65 x 81 cm
sygn. l.d. Hayden 1931
olej, tektura, 49,5 × 68 cm w świetle passe-partout
sygn. l. d.: Rafał Malczewski
akwarela, papier, 34 × 49 cm w świetle passe-partout
sygn. ołówkiem p. d.: Rafał Malczewski
olej, płótno, 24,5 × 33,5 cm
sygn. l. d.: Msterling
olej, płótno, 46 × 55 cm
sygn. i dat. l. g.: j.hrynkowsk.i/964
olej, tektura, 70 × 50 cm
niesygnowany
na krośnie nalepka z Muzeum Narodowego w Poznaniu z napisem: DEP/AN 123
Obraz był wieloletnim depozytem Muzeum Narodowego w Poznaniu.
olej, tektura, 66 × 48 cm
na krośnie nalepka z Muzeum Narodowego w Poznaniu z napisem: Dep/AN 139
Obraz był wieloletnim depozytem Muzeum Narodowego w Poznaniu.
olej, płótno, 54 × 65 cm
niesygnowany
na odwrocie naklejka z wystawy w CBWA z Krakowa z 1970 r.
olej, płótno, 85 × 100 cm
sygn. p. d.: H. Żuławska w p. g.: remont
olej, płótno, 116 × 90 cm
sygn. p. d.: J.Ż.
Wystawiany i reprodukowany: Hanna i Jacek Żuławscy. Malarstwo i ceramika, Sopocki Dom Aukcyjny, Galeria Sztuki Współczesnej, Sopot 2013, str. 9
Pochodzenie: Kolekcja rodziny artysty
technika własna, płótno, 55,5 × 124,5 cm
sygn. i dat. na odwrocie: GONG |TERESA PĄGOWSKA oraz nalepka z I Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie z opisem pracy oraz zdarty fragment naklejki wywozowej z 1961 r.
tempera, wosk, papier, 100 × 70 cm
sygn. p. g.: K.OSTROWSKI
Obraz jest projektem kilimu do biura Prezydenta Miasta Sopotu wykonanego w 1990 r.
olej, płyta, 150 × 130 cm
na krośnie napis: W.JACKIEWICZ/CIAŁO XII 93
ołówek, papier, 19 × 29 cm w świetle passe-partout
w l. d.: autorski napis: ?sauna?
sygn. i dat. p. d.: Szajna 96
kredka, papier, 28,5 × 20 cm w świetle passe-partout
w l. d. autorski napis: ?Ona?
sygn. i dat. p. d.: 93/Szajna
collage, 71 × 41 cm
w l. d. napis autorski: ?W hołdzie miłości?
sygn. i dat. p. d.: Szajna 87
na odwrocie opisany: VII-31/ JÓZEF SZAJNA ?W HOŁDZIE MIŁOŚCI? 1987; przekreślone: pieczęć Muzeum Śląskie w Katowicach /poz.7/ MSK ? 5333/ zezw./42/93
olej, płyta, 51,5 × 51,5 cm
sygn. p. d.: DUDA GRACZ.1515/92
na odwrocie nalepka artysty z tytułem i datą powstania pracy
olej, płótno, 85 × 95 cm
sygn. p. d.: Xancenbach
na odwrocie napis: JAN SZANCENBACH / PEJZAŻ NOCNY Z PARYŻA / (PONT NEUF I / PONT DES ARTS) / 1996
tusz, papier, 27 × 41 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: J. Tarasin.
technika własna, płyta pilśniowa, 50 × 61 cm
sygn. i dat. p. d.: ROMAN MODZELEWSKI 1988
technika własna, 35 × 35 cm
na odwrocie opis pracy: ANDRZEJ GIERAGA /KWADRATY I / TECH. WŁASNA/ 35 X 35/ 2005
technika własna, 65 × 150 cm
sygn. dat. na odwrociu
na odwrocie nalepka z wystawy W kręgu Strzemińskiego 13 czerwca ? 4 lipca 2014 z krakowskiej Galerii Pryzmat
technika własna, 34 × 34 cm w świetle passe-partout
sygn. p. d.: Krystyn Zieliński tytuł w l. d.: K. XXXII-87-A
akryl, płótno, deska, 30 × 80 cm (kształt nieregularny)
sygn. i dat. na odwrocie: JAN / BER / DYSZ / AK / 1979-80 na odwrocie napisy autorskie: AKRYL / VERNIKS / KONCOWY OLEJNY / Jak było pierwsze
akryl, płyta pilśniowa, 51 × 51 cm
na odwrocie autorska nalepka z tytułem i rokiem powstania pracy
technika własna, płyta, 64 × 62,5 cm
sygn. p. d.: B. Utkin
olej, płótno, 115 × 81 cm
sygn. p. d.: J. Kraupe
na odwrocie napis autorski: Janina Kraupe/ Suita morska/ olej 2000
olej, płótno, 131 × 91 cm
sygn. p. d.: J. Kraupe
na odwrocie napis autorski: JANINA KRAUPE/ ?DROGI DO NIEBA?/ OLEJ 2005
technika własna, collage, 65 × 80 cm
po prawej napis: Explanatio sygn. i dat. na odwrocie: Warzecha/64?68/21
akryl, płyta pilśniowa, 64 × 64 cm
sygn. i dat. na odwrocie: nr. 84/1979/ H. Stażewski
collage, płótno, 116 × 82 cm
sygn. i dat. l. d.: Z. Salaburski 71 na odwrocie napis: Z.Salaburski/1971/ Warszawa/8 (w kółku)/ 116 × 82
olej, płótno, 50 × 90 cm
sygn. i dat. p. d.: Kobzdej 1961
na odwrocie napis: ALEKSANDER KOBZDEJ 1961 r./?BRZEG?/90 × 50 cm
olej, płyta, 123 × 102 cm
sygn. i dat. na odwrocie: BEKSIŃSKI 1972