Reprodukowany i wystawiany:
P. Dmochowski, "Visions des Tenebres. 50 obrazów z kolekcji Anny i Piotra Dmochowskich", Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, Muzeum Archidiecezjalne w Warszawie, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Częstochowa – Warszawa – Gdańsk 2004, s. 30
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite, tj. prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy dzieł. Opłata będzie obliczana gdy równowartość kwoty wylicytowanej przekroczy 1000 zł. Do 500 000 zł wynosi 5% od kwoty wylicytowanej, a powyżej 500 000 wynosi 3% od kwoty wylicytowanej. W Polsce droit de suite reguluje art. 19-195 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. z późniejszymi zmianami, zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej dyrektywą 2001/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. w sprawie prawa autora do wynagrodzenia z tytułu odsprzedaży oryginalnego egzemplarza dzieła sztuki.
Bogdan Korczowski Malarz, grafik i performer. W 1978 roku ukończył grafikę w pracowni prof. Włodzimierza Kunza, na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1980 roku przeprowadził się do Paryża, gdzie osiadł i w 1985 ukończył Ecole Supérieure des Beaux-Arts, w pracowni Abrahama Hadada. W l. 1986-1995 podróżował po Stanach Zjednoczonych i regularnie wystawiał swoje prace w Nowym Jorku. W 1988 r. otrzymał prestiżowe stypendium Fundacji Pollock-Krasner, jako drugi, po Franciszku Starowieyskim, Polak wśród ówczesnych stypendystów. Pierwsza po wyjeździe do Paryża polska wystawa Bogdana Korczowskiego odbyła się w 1989 r. w warszawskiej Galerii Zachęta pod kuratelą Jacka Werbanowskiego. Na swoim koncie ma około 100 indywidualnych wystaw w Polsce oraz m. in. we Francji, w Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji i Rosji. Jego malarstwo znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Poznaniu, Miejskich Galeriach Sztuki w Lublinie i Częstochowie.
Jego twórczość malarska układa się w cykle w których skupia się na przedstawieniu ważnych dla siebie symboli, ideogramów, gwiazd, krzyży, a także w późniejszym okresie motywów związanych z naturą, wszechświatem. Obrazy charakteryzują się grubymi warstwami nieregularnie nałożonej farby, czasami chaotycznie spływającej, czasami formującej się w dziwne niezrozumiałe pismo. Artysta wielokrotnie podkreślał swoją inspirację pracami Tadeusza Kantora, któremu poświęcił kilka ze swoich wystaw, a także północnoamerykańskimi Indianami i szamanizmem. Ekspresyjny abstrakcjonizm symboliczny, który uprawia Korczowski, tworzy prywatny świat artysty, w którym mieszają się żywioły, emocje oraz kultury.
Czytaj więcej