Delft, 2 poł. XVIII w.
fajans, malatury podszkliwne, dekoracja w postaci rajskich ptaków; sygn. czerwoną farbą na spodzie: LF; wys. 26,6 cm, śred. wylewu 13 cm; stan zachowania: drobne wyszczerbienia górnej i dolnej krawędzi
Delft, 2 poł. XVIII w.
fajans, malatury podszkliwne, dekoracja w postaci rajskich ptaków, pokrywy zwieńczone figurami kotów; sygn. czerwoną farbą na spodzie: LF; wys. 36,5 cm, śred. wylewu 8,2 cm; stan zachowania: niewielkie wyszczerbienia krawędzi podstawy, wylewu i pokryw
Paul Anton Hannong, Strasburg, 1739–1762
fajans, malatury podszkliwne; sygn. kobaltem na spodzie: PH; wys. 23,5 cm; stan zachowania: bardzo drobne ubytki krawędzi podstawy i grzebienia
Delft, 2 poł. XVIII w.
fajans, malatury podszkliwne i naszkliwne; sygn. kobaltem na odwrocie: monogram wiązany „AB”; wym. 20,5 x 24,5 cm; stan zachowania: drobne wyszczerbienia krawędzi
Miśnia, pocz. XX w.
porcelana, malatury podszkliwne, dekoracja kwiatowa; wys. 33,8 cm
Miśnia, Marcolini, l. 1774-1814
porcelana, malatury naszkliwne; na spodzie znak wytwórni; dł. 38 cm
Delft, XVII/XVIII w.
fajans, malatury podszkliwne, dekoracja floralna; śred. 30,5 cm; stan zachowania: nieznaczne ubytki szkliwa i masy na krawędzi
Delft, 2 poł. XVIII w.
fajans, malatury podszkliwne, dekoracja w postaci sceny rodzajowej; sygn. kobaltem na spodzie: monogram wiązany „HB”; dł. 22 cm, wys. 10 cm; stan zachowania: niewielkie obtłuczenie na krawędzi
Anglia, 2 poł. XIX w.
majolika, malatury podszkliwne, w lustrze wizerunek królowej Wiktorii z napisem Victoria Regina, na kołnierzu wstęgi z maksymą „HONI SOIT (que) MAL Y PEN” (Wstyd temu, kto źle o tym myśli); śred. 45,5 cm
Królewska Manufaktura Majoliki w Kadynach, po 1930-1944
glina malowana podszkliwnie pigmentem kobaltowym, szkliwiona, złocona; na spodzie znak wytwórni; wys. 39 cm, śred. podst. 14 cm, śred. wylewu 21 cm
Królewska Wytwórnia Majoliki w Kadynach, przed 1910 r.
majolika, odlew z formy, szkliwa barwne, kryjące, dekoracja w postaci motywów groteskowych, rogów obfitości, girland i kartuszy z personifikacjami cnót; sygn. na spodzie: CADINEN; wys. 52,5 cm, śred. wylewu 26 cm
Nymphenburg, proj. M. Niemeyer, 1911 r.
porcelana, malatury podszkliwne; wys. 21 cm, dł. 26 cm
Kopenhaga, Bing & Grondahl, proj. Axel Locher, 1 poł. XX w.
porcelana, malatury podszkliwne, na spodzie znak wytwórni; wys. 28 cm
KPM Berlin, l. 1945-1962, proj. Hermann Hubatsch, 1924 r.
porcelana biała, szkliwiona; na podstawie wycisk: HUBATSCH 23, na spodzie znak wytwórni; wys. 40 cm
KPM Berlin, l. 1945-1962, proj. Suse Müller-Diefenbach, 1938 r.
porcelana biała, szkliwiona; na spodzie znak wytwórni malowany kobaltem; wys. 25,8 cm
Amphora, Teplice-Trnovany, ok. 1900 r.
fajans szkliwiony, na podstawie wycisk: VOGT, na spodzie znak wytwórni; wys. ok. 60 cm, wym. podstawy 40 x 44 cm
Goldschneider, Wiedeń, proj. Robert Ullmann, l. 30. XX w.
fajans, malatury podszkliwne; na spodzie znak wytwórni; wys. 39 cm, dł. 44 cm
Polska, l. 1780–1830
szkło bezbarwne, rytowane; wys. 11,8 cm, śred. czaszy 6,1 cm; stan zachowania: drobne wyszczerbienia krawędzi czaszy
Urzecze – Naliboki, 1 ćw. XIX w.
szkło bezbarwne, rytowane; wys. 17,7 cm, śred. czaszy 5 cm; stan zachowania: wyszczerbienie krawędzi czaszy
Poczdam, l. 1713–1740
szkło bezbarwne, szlifowane, rytowane matowo i polerowane; wys. 25 cm, śred. wylewu 11 cm, śred. stopy 12,5 cm; stan zachowania bardzo dobry
Polska, l. 1780–1830
szkło bezbarwne, rytowane, wys. 10,5 cm, śred. czaszy 5 cm
Czechy, ok. 1830 r.
szkło bezbarwne, szlifowane; na brzuścu rytowane inicjały "LA"; wys. 6,5 cm; stan zachowania bardzo dobry
Urzecze – Naliboki, 1 ćw. XIX w.
szkło bezbarwne, szlifowane, rytowane; wys. 16,8 cm, śred. czaszy 5,3 cm; stan zachowania bardzo dobry
Polska, l. 1780–1830
szkło bezbarwne, szlifowane, rytowane; wys. 12 cm, śred. czaszy 5 cm; stan zachowania: drobne wyszczerbienia krawędzi czaszy
Polska, pocz. XIX w.
szkło bezbarwne, szlifowane; wys. 16 cm, podstawa 9,3 x 9,3 cm; stan zachowania bardzo dobry
Polska, pocz. XIX w.
szkło bezbarwne, szlifowane, rytowane; wys. 12 cm, śred. podstawy 11,3 cm; stan zachowania bardzo dobry
Wołyń (?), XVIII/XIX w.
w zestawie: karafka (wys. 19,5 cm), szklanka (wys. 9 cm), kieliszek–flet (wys. 18,5 cm), kieliszek do nalewek (wys. 7,8 cm); szkło bezbarwne, szlifowane, rytowane; stan zachowania: zmatowane szkło karafki i utrącona dolna część korka, wyszczerbienie krawędzi szklanki
Polska lub Śląsk, kon. XVIII w.
szkło bezbarwne; wys. 19,3 cm, śred. wylewu 5,8 cm; stan zachowania bardzo dobry
Czechy lub Śląsk, 1 ćw. XVIII w.
szkło bezbarwne, szlifowane, rytowane, drewno toczone; wys. 21,5 cm; stan zachowania bardzo dobry
l. 40. XIX w.
szkło bezbarwne, szlifowane, malowane, złocone, na brzuścu dekoracja w postaci holenderskiego parowca z podpisem: Willem de Eerste, po przeciwnej stronie grawerowana inskrypcja: Herr Capitein D.H. Savert zum Andenken von C. A. Kromer; wys. całk. 36,5 cm
Saksonia, 3 ćw. XVIII w.
szkło bezbarwne, szlifowane, złocone; wys. 20,7 cm, śred. wylewu 8,5 cm; stan zachowania bardzo dobry
Nancy, 1893 r., szkło bezbarwne, powlekane warstwą szkła fioletowego, trawione, grawerowane, okucia srebrne; dekoracja w postaci kwiatu irysa; sygn. na spodzie: krzyż lotaryński; wys. 25 cm
Compagnie des Cristalleries de Baccarat
Baccarat/Paryż, ok. 1890 r.
szkło bezbarwne, powlekane szkłem w kolorze morelowym, trawione, malowane złotem, metalowa oprawa; dekoracja floralna; wys. 21 cm
Daum Frères, Nancy, l. 90. XIX w.
szkło bezbarwne, trawione, cyzelowane, malowane złotem, okucie srebrne; dekoracja w postaci irysów; sygnatura malowana na spodzie: Daum Nancy i krzyż lotaryński; wys. 27,5 cm
Lalique, ok. 1930 r.
szkło bezbarwne, odlewane, częściowo matowane, dekoracja w postaci margaretek; sygn. na spodzie: Lalique/France oraz etykieta firmowa; wys. 6,5 cm, śred. 33,5 cm
Emile Gallé, Nancy, l. 1900-1904
szkło bezbarwne podmalowane pomarańczowym proszkiem szklanym, powlekane warstwą szkła zielonego, trawione; sygn: Gallé; wys. 31 cm
Val-Saint-Lambert, Seraing-sur-Meuse, Belgia, ok. 1900 r.
szkło bezbarwne powlekane od wewnątrz proszkiem szklanym w kolorze zielonym, od zewnątrz warstwą szkła zielonego, trawione; sygn.:VSL; wys. 31,5 cm
Ludwig Moser, Karlsbad, XIX/XX w.
szkło bezbarwne, złocenia; sygn. na spodzie: MOSER; wys. 12 cm, śred. 18 cm
Bohemia, ok. 1900 r.
szkło bezbarwne, iryzujące, malowane, podstawa z mosiądzu polerowanego; wys. 43 cm
Ferdinand von Poschinger, Buchenau, 1900 r.
proj. dekoracji prawdop. Carl Schmoll von Eisenwerth
szkło ciemnofioletowe, iryzujące, malowane emaliami; dekoracja kwiatowa; wys. 24,5 cm
Fritz Heckert, Petersdorf, ok. 1900 r.
proj. Otto Thamm, dekor. Max Rade
szkło zielonkawe, iryzujące, malowane emaliami i szwarclotem; dekoracja w postaci pierwiosnków i fuksji; sygn. na spodzie; wys. 15,5 cm
Ferdinand von Poschinger, Buchenau, ok. 1900 r.
proj. dekoracji prawdop. Carl Schmoll von Eisenwerth
szkło bezbarwne, powlekane szkłem błękitnym opalizującym, malowane emaliami; dekoracja w postaci chryzantemy; wys. 11,5 cm
Bohemia, ok. 1900 r.
szkło zielone, malowane farbami emaliowymi, okucie z metalu złoconego, dekoracja w postaci wizerunku kobiety oraz maków; wys. 39 cm
Fritz Heckert, Petersdorf, ok. 1900 r.
proj. Otto Thamm, dekor. Adolf Heyden
szkło bezbarwne, iryzujące, malowane emaliami i szwarclotem, dekoracja orientalna; sygn. na spodzie; wys. 19,5 cm
Salomon Reich & Co., Krásno, 3 ćw. XX w.
szkło warstwowe, bezbarwne i rubinowe, trawione; sygn.: RKrasne; wys. 21,5 cm
Jörg Zimmermann (ur. 1940 r. Uhingen)
koniec XX w.
szkło bezbarwne, wtopione szkło zielone i brązowe; dmuchane przez metalową siatkę; sygn.: Jorg Zimmermann; wys. 21 cm, dł. 28 cm
Moskwa, złotnik Piotr Pawłowicz Miljukow (czynny w l. 1877-1912), 1881 r.
srebro pr. 84, wytłaczane, niellowane, cyzelowane, m. 123 g; na wieku dekoracja w postaci trojki, na spodzie stylizowanych motywów roślinnych i kratki; znaki złotnicze: próba srebra „84”, znak miejski Moskwy, znak probierza „AK” z datą 1881, znak złotnika „ПМ”; wym. 9,5 x 5,5 cm; stan zachowania: drobne wgniecenia w narożnikach
Moskwa, 1873 r.
srebro pr. 84, wytłaczane, niellowane, cyzelowane, m. 539 g; w lustrze dekoracja w postaci weduty, motywów geometrycznych i kwiatowych; znaki złotnicze: próba „84”, znak miejski Moskwy, znak probierza „БC” z datą 1873 oraz znak warsztatowy „ГСР” ; wym. 36 x 24 cm; stan zachowania bardzo dobry
Moskwa 1825 r.
srebro pr. 84, odlewane, cyzelowane, w całości złocone, m. 245 g; znaki złotnicze: znak miejski Moskwy, próba „84”, cecha probierza „NŁ” (Nikołaj Łukicz Dubrowin) z datą 1825, znak złotnika „HT”; wys. 12 cm; stan zachowania bardzo dobry
Augsburg, l. 1743-1745
srebro wytłaczane, sztancowane, częściowo złocone, m. 66 g i 70 g, wys. ok. 10 cm
srebro pr. 3, repusowane, sztancowane, grawerowane, moletowane, odlewane, częściowo złocone, m. 8522 g; znaki złotnicze: na kryzie stopy, pasie pod brzegiem wylewu, cokoliku pokrywy znak miejski Gdańska, znak złotnika gdańskiego Petera Rohde III (1678-1717) oraz austriacki znak kontrybucyjny z lat 1806 -1807 z literą „D”, stosowaną przez probiernię lwowską, na cokoliku pokrywy również cecha austrowęgierska z głową Diany, stosowana po 1872 roku; wys. 70 cm, śred. podstawy 34 cm, śred. wylewu
Emden, złotnik o inicjałach „MG”, 1628 r.
srebro, m. 50 g, dł. 19 cm
Benjamin Berendt I (1681-1756), Gdańsk 1755 r.
srebro kute, rytowane; m. 55 g, znaki złotnicze: znak miejski, znak mistrza „BB”, znak probierczy „L” (Johann Constantin Lange, starszy cechu w l. 1755, 1561); wys. 6,4 cm
Norymberga, l. 1805-1808, Wolfgang Schubert (mistrz od 1774 r., zm. 1816 r.)
srebro, m. 62 g, znaki złotnicze: znak mistrza „WS”, znak miejski „N”, wężyk probierczy i litera „M”; wys. 6,5 cm
Ephraim Wischke (czynny 1755-1799), Gdańsk 1762 lub 1766 r.
srebro kute, rytowane, punktowane, cyzelowane, złocone; m. 190 g, znaki złotnicze: znak miejski, znak mistrza „EW”, znak probierczy Wilhelma Ruthsa „R”; wys. 14,5 cm
Christoph Hecker (mistrz od 1751 r.), Gdańsk, 1763 lub 1767
srebro, częściowo złocone, m. 90 g, znaki złotnicze: znak miejski, znak mistrza „HECKER”, znak probierczy „CVH” (Christian von Hausen, starszy cechu w l. 1763, 1767); wys. 10,8 cm
Norymberga, ok. 1700 r.
srebro repusowane, odlewane, m. 105 g, znaki złotnicze: znak miejski, znak złotnika „T”; wys. 7,7 cm
Moskwa, złotnik Paweł Szutenkow ( czynny w l. 1875-1897), 1875 r.
srebro pr. 84, wytłaczane, grawerowane, m. 111 g, wys. 9 cm; znaki złotnicze: próba srebra „84”, częściowo zatarty znak miejski Moskwy, znak probierza „AC” z datą 1875 oraz znak wytwórcy „ПШ”; stan zachowania bardzo dobry
S. Friedberg & Söhne, Niemcy, ok. 1889 r.
srebro pr. 800, repusowane, cyzelowane, grawerowane, m. 2129 g, wys. 31 cm, śred. wylewu 17,5 cm, śred. podstawy 20,5 cm; znaki złotnicze: próba 800, znak wytwórcy „S. Friedberg Sohne”; stan zachowania bardzo dobry
1 poł. XX w.
srebro p. 830, m. 695 g; w lustrze grawerowany herb Gdańska oraz inskrypcja: Grosser Preis von Danzig/Zoppot 19.7.36/geg. Vom Senat/der Freien Stadt Danzig; śred. 36,5 cm
Johann Christian Holl I (1679-1749), Gdańsk, 1729 r.
Srebro wyoblane, kute, odlewane, częściowo złocone, m. 1087 g, znaki złotnicze (na krawędziach pokrywy i stopy): znak miejski z lat 1701-1734, znak warsztatowy „JCH”, pruski znak kontrybucyjny z lat 1809-1812: orzeł w owalu; na spodzie datowanie: „Anno 1729”; wys. 25 cm; stan zachowania bardzo dobry
Sztokholm, Arvid Falck, 4 ćw. XVII w.
srebro repusowane, m. 165 g; znaki złotnicze: znak złotnika „AF”; wym. 25 x 21,5 cm
Paryż, złotnik Fils Fray (czynny w l. 1875–1891)
srebro odlewane, cyzelowane, m. 698 g., wys. 17 cm, śred. wylewu 9,5 cm; znaki złotnicze: francuski znak państwowy z głową Minerwy i cyfrą 1 oraz znak wytwórcy; stan zachowania bardzo dobry
Warszawa, Michał Swinarski, 1856 r.
srebro wytłaczane, sztancowane, pr. 84, m. 670 g; znaki złotnicze: znak wytwórcy „Swinarski”, znak probierczy „WK/1856” (Walerian Kostrzębski), próba srebra „84”; wys. 28,5 cm
Moskwa, Dmitrij Iwanowicz Orłow, poł. XIX w.
srebro p. 84, wytłaczane, odlewane, sztancowane, wnętrze złocone, m. 485 g, cechowany na spodzie i przykrywie: znak mistrza "DO", znak probierza "AK/1851" (Andriej Kowalskij), znak miejski, próba srebra; zamek z kluczykiem, sprawny; wym. 14 x 17 x 12,5 cm
Londyn, John Hyatt, Charles Semore, 1758 r.
Srebro wycinane, sztancowane, m. 115 g, znaki złotnicze: angielski znak państwowy, znak miejski , litera datująca, znak wytwórcy; wys. 4,5 cm, śred. 13 cm
J. J. Han, Wilno, 1801-1825
srebro p. 12, wybijane, grawerowane, częściowo złocone, m. 695 g, znaki złotnicze: znak mistrza „HAN”, próba srebra „12” i znak częściowo zatarty; zamek z kluczykiem, niesprawny; wym. 8 x 15,5 x 10,8 cm
Warszawa, Cyprian Łabęcki, 1872 r.
srebro p. 84, wytłaczane, odlewane, sztancowane, grawerowane, m. 720 g, cechowane na spodzie: znak wytwórcy (łeb byka), znak probierza „O.C./1872”, próba 84 i godło probierni warszawskiej; zamek z kluczykiem, sprawny; wym. 14 x 15 x 11 cm
Gottlieb Ephraim Wulsten, Gdańsk, ok. 1850 r.
srebro, m. 104 g; oryginalne etui
Niemcy, ok. 1900 r.
srebro p. 800, m. 615 g, szkło bezbarwne szlifowane; znak wytwórcy „ C. Frey & Söhne”, na korpusie grawerowana dedykacja w języku niemieckim z datą 1902 r.
Stephan Mayerhofer & Carl Klinnkosch, Wiedeń 1857 r.
srebro, kość słoniowa, m. 2300 g; znaki złotnicze: znak miejski z datą 1857, znak wytwórcy „M&K”; wys. 39 cm
Moritz Stumpf & Sohn, Gdańsk, pocz. XX w.
srebro p. 0,750, m. 620 g, znaki złotnicze: znak miejski, znak mistrzowski (Erich Albert Stumpf, 1895-1926); wys. 17 cm, śred. 26 cm
Friedrich Emil Gerike, Berlin, ok. poł. XIX w.
Srebro wytłaczane, sztancowane, cyzelowane, częściowo złocone, p. 12, m. 585 g; znaki złotnicze: znak wytwórni „GEBRUDER GERIKE”, znak miejski, litera datująca „A”, próba srebra „12”; wys. 17 cm, śred. 17,5 cm
Wiedeń, l. 1866-1922
srebro p. 800, m. 2510 g (dociążana drewnem), znaki złotnicze: austriacki znak srebra z literą „A”, znak mistrza nieczytelny; wym. 61,5 × 42,5 cm
Gottlieb Benjamin Vogelmann, Johann David Jordan, Wrocław, ok. 1790 r.
srebro wytłaczane, odlewane, sztancowane, m. 2465 g; znaki złotnicze: na profitkach znak mistrza „GBV” w trójkącie, znak miejski, znak probierczy „N” z lat 1804-1813 oraz pruski znak kontrybucyjny z 1809 roku, na stopie: znak mistrza „DJ”, znak miejski z lat ok. 1779-1790, znak probierczy z lat 1792-1793; na podstawach grawerowany napis „v. Holy-Ponięcitz 1874.”; wys. 40 cm
Karol Malcz, Warszawa, 1852 r.
srebro odlewane, sztancowane, cyzelowane, m. 2454 g, znaki złotnicze: znak wytwórcy „Malcz” i kotwica w owalu, znak probierczy „WK/1852” (Walerian Kostrzębski), próba „84”; wys. 48 cm
Frankfurt, pocz. XX w.
srebro p. 0,800, m. ok. 6500 g; 187 elementów, na trzonkach grawerowana litera „B”
K. Anderson, Sztokholm, kon. XIX w.
srebro, m. 655 g, szkło bezbarwne szlifowane; w dekoracyjnych kartuszach grawerowane: data „25.11.1893” oraz monogram wiązany „Ch”; dł. 47 cm
Francja, Gabriel Beunke, pocz. XX w.
w zestawie: taca, dzbanek do herbaty, dzbanek do kawy, cukiernica, mlecznik; srebro, m. łączna ok. 4720 g, uchwyty drewniane; dł. tacy 62 cm, wys. dzbanków 24 cm i 21 cm
l. 70. XX w.
srebro pr. 1, wykuwane, oksydowane, bursztyny, m. 2650 g, sygn. na odwrocie: SPP; wym. 52 x 36 cm
Londyn, l. 1902-1903
srebro pr. 925 (sterling), szkło bezbarwne, m. 590 g (elementy srebrne)
w zestawie: 2 flakony prostokątne (wys. 13,5 cm), 2 flakony prostokątne mniejsze (wys. 10,8 cm), pojemnik cylindryczny (wys. 8,5 cm), pojemnik cylindryczny (wys.4,7 cm), pojemnik prostokątny (9 x 7 cm), pojemnik prostokątny - rynienka (15,5 x 4,3 cm), kubek (wys. 7,6 cm). Wszystkie elementy srebrne, pokrywki i nakrętki, zdobione grawerowanymi herbami Leliwa (rodziny Hutten – Czapskich) i Jel
l. 20. - 30. XX w.
metal srebrzony, szkło bezbarwne szlifowane, podstawa z lustrem; wys. 17 cm, dł. patery 29 cm, śred. podstawy 37,5 cm
Georg Roth & Company, Hanau, 1891 r.
srebro wykuwane, odlewane, m. 2355 g; wys. 33 cm, dł. 45,5 cm
Moritz Stumpf & Sohn, Gdańsk, XIX/XX w.
srebro pr. 800, m. 1540 g., na spodzie znak wytwórcy „M STUMPF & SOHN DANZIG”; wys. 49,5 cm
brąz patynowany, podstawa z marmuru; sygn. na podstawie: GODARD oraz, w okręgu: BRONZE GARANTI PARIS/J. B. DEPOSEE; wys. 46 cm
2 poł. XIX w.
brąz, na podstawie znak firmy odlewniczej: Aktien Gesellschaft / A. H. Gladenbeck & Sohn; wys. 62 cm
brąz, odlew polichromowany; sygn.: V. SZCZEBLEWSKI/1889; na boku podstawy znak odlewni: EFANY & Co; niewielkie wgniecenie krawędzi podstawy; wys. 42,5 cm
brąz, podstawa z marmuru, sygn.: SPLIETH; wys. całk. 44,5 cm, wym. podstawy 17 x 40 cm
brąz patynowany, sygn. na podstawie: MENE; wys. 29 cm, dł. 54 cm
Francja, ok. 1880-1920
w zestawie 3 sztuki; brąz złocony; dł. 49 cm
Bracia Henneberg, Warszawa, koniec XIX w.
czteroramienne, pięcioświecowe; mosiądz, częściowo srebrzony; wys. 50,5 cm
na spodzie znak wytwórni: B.HENNEBERG/WARSZAWA/GALW
Manufaktura Potockich w Buczaczu, kon. XIX w.
technika żakardowa, przędza jedwabna, nici metalowe srebrzone i złocone; sygn. na krajce „BUCZACZ” i herb Pilawa; wym. 200 x 150 cm; stan zachowania dobry, niewielkie przebarwienia, po konserwacji
Louis Majorelle, Nancy ok. 1900 r.
konstrukcja: lity orzech włoski; intarsje: orzech włoski, drewno różane, drewno drzew owocowych; fornir: drzewa sykomory, politura francuska; sygnatura przy krawędzi górnego blatu: L. Majorelle; wym. 78 × 50 × 60 cm
Thonet, Wiedeń, pocz. XX w.
w komplecie: stół, kanapa, 4 krzesła; buk, ratan; meble sygnowane; wymiary: stół 76 x 126 x 85 cm, wys. całk. krzesła 88 cm, wys. siedziska 47,5 cm, szer. kanapy 157,5 cm
Wiedeń, ok. 1830 r.
konstrukcja z drewna sosnowego, fornir z drewna mahoniowego, intarsja: żyłki i rozety na blacie z bukszpanu; wym.: 89 x 92,8 x 57 cm, wym. lustra: wys. 65 cm, szer. 85 cm; stan zachowania bardzo dobry, brak tkaniny na blacie
Warsztat kolbuszowski, 2 poł. XVIII w.
Konstrukcja z drewna sosnowego, fornir z drewna orzechowego, intarsja z różnych gatunków drewna krajowego; komoda trzyszufladowa, czoło proste, faliste fartuchy z przodu i po bokach. Motywy intarsji: prostokątne ramki, na blacie herb własny rodziny Krzyczewskich, sznur korali zakończony chwostami oraz inicjały „LK”; wym.: 85 x 108 x 61 cm; stan zachowania bardzo dobry
Warsztat kolbuszowski, 2 poł. XVIII w.
biurko 4-szufladowe na 4 nóżkach, z odchylonym pulpitem i nadstawą z 4 szufladkami; konstrukcja z drewna sosnowego, intarsje z drewna orzecha, czeczoty orzechowej, bukszpanu, czarnego dębu;wys. całk. 168 cm (w tym nadstawa wys. 68 cm), szer. 96 cm, gł. 49 cm; stan zachowania bardzo dobry
Rosja, Jarosław, kon. XVIII w.
srebro złocone, m. 335 g.; wym. 28 x 22 cm
znaki złotnicze: próba „84”, znak miejski, znak złotnika Iwana Bardina (1795–1796)
Rosja, 1908 r.
olej, deska ze szpongami, złocone nimby archaniołów; dat p. d.: 1908; 31,5 x 27 cm; stan zachowania bardzo dobry
Rosja XVIII/XIX w.
tempera, deska; wym. 43,2 x 35,5 cm; stan zachowania: uzupełnienia warstwy malarskiej, nadpalenia
Rosja, XVI/XVII w.
tempera, deska, tło złocone, kowczeg; wym. 44 x 39 cm; stan zachowania: w centralnej partii nadpalenia
Rosja, 1 poł. XIX w.
tempera, deska ze szpongami, tło złocone, laserowane; wym. 44,5 x 37 cm
stan zachowania: dobry, deska wygięta, drobne ubytki
Rosja, XIX w.
deska, tempera, złocenia; wym. 36,5 x 30,5 cm
stan zachowania dobry, ślady nadpalenia w partii twarzy i ręki
Rosja, 1 poł. XIX w.
tempera, deska ze szpongami, tło złocone; wym. 45 x 37,5 cm; stan zachowania: dobry, przetarcia złocenia
Rosja, XIX w.
deska, tempera, złocenia; wym. 36 x 31 cm; stan zachowania: nadpalenia w partii twarzy, przetarcia złocenia
l. 60. XIX w.
tkanina jedwabna żakardowa w kolorach szmaragdowym i czarnym, atłas w kolorze kremowym, tiul, koronka; wzór o kompozycji sieciowej, z motywami roślinnymi, nawiązujący do wzornictwa jedwabi z okresu XVI-XVIII wieku; do spódnicy przyfastrygowana kartka z napisem: Mrs. Robert Hughes, 418 Colonial Ave.
Suknia należała do zbiorów Metropolitan Museum of Arts w Nowym Jorku, nr kat. 62.89.4e
Chlebnikow, Rosja, 1896 r.
srebro pr. 84, wytłaczane, sztancowane, cyzelowane, złocone, emalia na giloszu; wym. 14,7 x 10,0 cm; znaki złotnicze: znak wytwórcy – Chlebnikow z dwugłowym carskim orłem, punca probierza „AA/1896”, próba srebra „84”, znak miejski Moskwy
Jaeger-LeCoultre, Szwajcaria, l. 30. XX w.
mosiądz złocony, szkło; wym. 20 x 12 cm
l. 20.-30. XX w.
złoto p. 14 , czarna emalia, malachit, 81 szt. diamentów w szlifie 8/8, łącznie ok. 0,50-0,60 ct, VS-SI, I-J, 3 szt. szmaragdów, 2 szt. szafirów, 1 rubin; wym. 7,8 x 5,3 cm
Austro-Węgry, ok. 1900 r.
srebro pr. 2, m. 90 g, emalia, wewnątrz grawerowana dedykacja: Kochanej Jadwisi – Muszka; dł. 8,5 cm
Omega Constelation, l. 70. XX w.
złoto p. 750, mechanizm kwarcowy na baterie, pasek oryginalny
Omega, l. 60. XX w.
złoto p. 14, m. 50 g, diamenciki; mechanizm manualny
Omega, l. 60. XX w.
białe złoto p. 18 , m. 70 g; mechanizm manualny
Rzym, I–III w. n. e.
złoto pr. ok. 0,900, agat z intaglio z wizerunkiem bogini Fortuny z rogiem obfitości i sterem
w komplecie: naszyjnik i kolczyki, złoto p. 0,580, białe złoto, m. 10,60 g, 4 brylanty w starym szlifie łącznie ok. 0,40 ct, 8 szt. rozet i rautów diamentowych
Tiffany & Co.
złoto pr. 18, m. 11,85, 3 brylanciki łącznie 0,15 ct, emalia; śred. 3,5 cm; sygnowana, oryginalne opakowanie
XIX w.
złoto p. 0,750, m. 11,97 g, 1 perełka, 1 brylant 0,05 ct, 1 szafir ok. 0,10 ct, 1 rubin ok. 0,10 ct, 2 szmaragdy ok. 0,15 ct, 16 rozet diamentowych
pocz. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 4,98 g, 6 szt. perełek, barwione szkiełka; dł. łańcuszka: 44 cm
pocz. XX w.
złoto pr. 0,585 (oprawa kamieni w srebrze), m. 4,23 g, 12 szt. diamentów łącznie ok. 0,70 ct, P1/K-L, rozety, niepełne rozety, szafir ok. 1,70 ct, szlif kopertowy
złoto pr. 0,585, m. 3,90 g, szafiry, kwarce (?); dł. ok. 2 cm
XIX/XX w.
złoto pr. 0,585, m. 4,97 g, szafir ok. 4,00 ct, szlif fasetowy, grawer z herbem Jasieńczyk
białe złoto p. 0,750, platyna, m. 4,59 g, 1 szafir cejloński ok. 4 ct, 10 diamentów w starym szlifie 16/16 i 8/8, łącznie ok. 0,22 ct
art déco, l. 20.–30. XX w.
białe złoto p. 0,750 ct, m. 11,74 g, 1 brylant ok. 0,65 ct, 2 brylanty ok. 0,10 ct, 6 szt. Szafirów
Francja, kon. XIX w.
złoto p. 0,700, srebro, m. 10,10 g, 3 perły, 45 rozet i rautów diamentowych
l. 30. XX w.
platyna pr. 0,950, m. 5,25 g, diamenty: 19 szt. łącznie ok. 1,67 ct, SI2-P1/H, stary szlif brylantowy, szlif ósemkowy
art déco, l. 20.-30. XX w.
złoto pr. 0,583, m. 6,55 g, 54 szt. diamentów łącznie ok. 1,15 ct (centr. ok. 0,66 ct), VS-SI2/I-J, stary i uproszczony szlif brylantowy, rozety i rauty; dł. 6,5 cm
art déco, l. 20-30. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 11,46 g, 33 szt. diamentów łącznie ok. 2,50 ct, P1/I-J, stary i uproszczony szlif brylantowy
białe złoto p. 0,750, m. 6,36 g, akwamaryn briolet, 12 brylantów łącznie 0,35 ct; dł. łańcuszka 42 cm
l. 1930-1950
złoto pr. 0,585 (oprawa kamieni w platynie), m. 3,12 g, brylant ok. 0,27 ct, 8 szt. diamentowych rozet, SI1-SI2/H-I, dł. 4 cm
Austro-Węgry (Wiedeń), XIX/XX w.
złoto pr. 0,580 (oprawa kamieni w srebrze), m. 1,55 g, 7 szt. diamentów łącznie ok. 0,35 ct (centr. ok. 0,30 ct) VS/I-J, stary szlif brylantowy, rauty
złoto p. 0,750, platyna, m. 10,32 g, 2 akwamaryny ok. 8 ct, 36 diamentów 8/8 ok. 0,60 ct
1 poł. XX w.
platyna pr. 0,950, m. 6,70 g, 43 szt. diamentów łącznie ok. 2,39 ct, VS-SI1/I-J, stary szlif brylantowy, rozety, rauty, perła barokowa, prawdopodobnie naturalna, dł. łańcuszka ok. 44 cm
Austro-Węgry, XIX/XX w.
złoto p. 0,580, srebro, m. 2,70 g, 2 brylanty w starym szlifie ok. 0,70 ct, 2 diamenty ok. 0,05 ct
złoto pr. 0,585, m. 2,24 g, 9 szt. diamentów łącznie ok. 0,62 ct (centr. ok. 0,42 ct), VS-P/L-M, rozety
poł. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 2,16 g
diamenty: 9 szt. łącznie ok. 0,95 ct (centr. ok. 0,75 ct) VS-SI-P/I-L-M-N, stary szlif brylantowy
platyna, złoto, m. 5,95 g, brylant 4,90 ct, VS2/M-N (barwa szampańska), 18 szt. rozet i rautów diamentowych, stary szlif
Austria, poł. XX w.
białe złoto pr. 0,585, m. 4,30 g, 5 szt. diamentów łącznie ok. 1,60 ct, SI-P1/H-I, stary szlif brylantowy
złoto p. 0,580, białe złoto, m. 2,40 g, 2 rozety diamentowe łącznie ok. 0,80 ct
l. 30. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 5,48 g. 25 szt. diamentów łącznie ok. 0,50 ct, SI-P1/I-J, stary szlif brylantowy, niepełne rozety; śred. 2,8 cm
2 poł. XIX w.
złoto pr. 0,580, m. 5,85 g, 42 szt. pereł, śr. 1,0-2,5 mm, kremowo-białe, śred. broszki: ok. 3 cm
l. 1940-1950
złoto pr. 0,500 (oprawa kamieni w srebrze), m. 10,65 g, 40 szt. diamentów łącznie ok. 0,30 ct,
SI-P1/I-J, niepełne rozety, 4 szt. pereł, śr. 3,17-3,25 mm, białe, hodowane; dł. ok. 5,5 cm
1 poł. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 7,27 g, 54 szt. diamentów łącznie ok. 1,20 ct, SI-P1/I-J, stary szlif brylantowy, niepełne rozety
Austro-Węgry, XIX/XX w.
złoto p. 0,580, m. 10,14 g, 3 brylanty w starym szlifie łącznie ok. 0,55 ct, 2 turkusy
pocz. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 80,03 g, turkusy: 17 szt., owalne, kaboszony; dł. 184 cm
Austro-Węgry, XIX w.
złoto p. 0,580, m. 3,13 g, 6 turkusów, 4 perełki; dł. ok. 4 cm
XIX w.
złoto p. 0,750, m. 8,14 g, 2 szafiry, 6 perełek, niebieska emalia; dł. ok. 4 cm
kon. XIX w.
złoto pr. 0,585, m. 9 g, granat; dł. z zawieszką 4,5 cm
l. 1930-1950
złoto pr. 0,580, m. 5,09 g, 10 szt. diamentów łącznie ok. 0,84 ct, SI/K, stary szlif brylantowy, rubin ok. 0,35 ct, szlif fasetowy; dł. ok. 4 cm
Wiedeń, XIX/XX w.
złoto p. 0,580, srebro, m. 3,47 g, rubin ok. 1,10 ct, 8 brylantów w starym szlifie, łącznie ok. 0,80 ct
l. 1940-1950
złoto pr. 0,585, m. 5,51 g, diamenty: 10 szt. łącznie ok. 2,60 ct, SI-P1/H, nowy szlif brylantowy, szmaragd ok. 2,30 ct, szlif mieszany
złoto pr. 0,583, srebro, szafir ok. 1,20 ct, 10 szt. diamentów w starym szlifie, łącznie ok. 0,60 ct, I-K/VS-P
złoto pr. 0,585, m. 1,78 g; brylanty łącznie ok. 0,55 ct, VS-SI, I-J; barwa: I-J, szlif brylantowy nowy
Rosja, XIX w.
złoto p. 56, m. 25 g, kość słoniowa; znak mistrza „AN”, dł. z zawieszką 6,2 cm
art déco, l. 20 - 30. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 7,67 g, 15 szt. diamentów łącznie ok. 0,70 ct, SI-P1/H, stary i nowy szlif brylantowy, obwód ok. 15 cm
art déco, Polska, l. 20. - 30. XX w.
złoto pr. 0,585, m. 49,01 g, obwód: ok. 17 cm, szer. 2 cm
l. 20.-30. XX w.
złoto p. 0,583, srebro, m. 2,46 g, 7 szt. diamentów w starym szlifie łącznie ok. 0,30 ct, J-K/VS-P
Wiedeń, l. 20.–30. XX w.
złoto p. 0,580, srebro, m. 1,38 g, 2 brylanty ok. 0,50 ct, 2 diamenty ok. 0,04 ct
złoto p. 0,580, m. 1,72 g, 2 brylanty w starym szlifie ok. 0,70 ct
art déco, l. 1920-1930
złoto pr. 0,585, m. 3,48 g, 14 szt. diamentów łącznie ok. 0,60 ct, VS-SI-P1/H-I, stary i nowy szlif brylantowy, rozety
l. 20.–30. XX w.
złoto p. 0,580, platyna, m. 3,19 g, brylant w starym szlifie 0,35 ct, 10 szt. brylantów łącznie ok. 0,10 ct